|
|
|
|---|---|
|
Min yttertempgivare har som så många andras varit uppe i en snödriva i vinter. Nu när det blivit plusgrader, har jag problem med att AC:n inte riktigt kyler, eller torkar kupéluften. Trasig AC! Tänkte jag först, men sedan började jag fundera om AC:n styrs av yttertemperaturen också. I så fall, blir den säkert förvirrad av -39°. Ibland ändrar sig givaren och går långsamt upp mot +5 och då känns det som om AC:n börjar göra sitt jobb. Hur är det? Blir allt bra när givaren är utbytt, eller ej? Bra att veta innan jag lämnar in den på service inkl. givarbyte. Göran FWD - Nej tack! | |
|
jag tror att det bör vara en 12-14 grader ute innan acn börjar jobba. jag kan ha fel där . har för mig att jag läst nån tråd om detta. så det är mycket tänkbart att den tar infot från ute temp meätaren schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
Eftersom ingen visste säkert, kan jag meddela att efter byte av tempgivare, fungerar AC:n perfekt. Före bytet uppträdde den på olika sätt: -Fungerade inte alls -Gav lite kyla på förarsidan och värme på passagerarsidan -Fungerade perfekt 2 dagar då det var som varmast, då även yttertempen angavs korrekt. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Tack för tips!! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jodå, det fanns nog de som visste men missade tråden eller svara. Kan själv berätta att jag körde en väldigt regnig dag på motorväg, AC igång för att hålla imman borta från rutan när ett mörkt föremål dök upp på vägbanan precis framför bilen. Hann inte ens släppa gasen och det dunkade till undertill, tempmätaren ploppade upp till -39 och.... AC torkade inte rutan längre... Någon slags plastlåda såg det ut som, och den träffade undertill på plasten under spoilern på höger sida. Tempmätaren följde med plasten som gick sönder och lossnade från bilen.... Bytte plast och tempätare och AC funkade igen! |
|
|
Jag var mest spydig, när jag skrev så. Nog förstod jag att det finns minst ett par kamrater här, som visste, men inte iddes svara. Jag lär ju inte vara den förste, eller siste att råka ut för demolerad tempgivare. Det intressanta är ju de olika symptomen felet uppvisar och förvissningen om att allt blir bra med ett byte, alternativt åtgärdande av glappkontakt. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.