|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har 2 st problem med min bil som jag inte blir riktigt klok på. Problem nr 1. Min temp mätare ligger på kl 12 under körning men om jag belastar bilen så stiger tempen, men släpper jag av så följer tempen med ner igen. Står jag på tomgång så ligger tempen på kl 12. Nån som har någon ide ang detta? Problem nr 2. Körde idag hem från skåne, en resa på ca 20 mil. Regnade en del och plötsligt tänds 3 st gula lampor samtidigt. Däcktryckskontroll, gul handbroms? och samma lampa som tänds när man kopplar ur antispinn. Vad kan detta vara, Abs givare? Mycket tacksam för tips och råd. | |
| Det är en m3 e46. | |
| problem 1, vattenpumpen. hade precis samma på min m3a. | |
|
Okej, ska lämna in bilen på felsök i morgon men kan dom även hitta felet med tempen? Annars kanske jag köper en vatten pump i onödan. |
|
|
bra fråga, till mig sa dom att det absolut INTE va vatten pumpen utan hade skit i kylaren, kass termostat, så ja bytte termostat och tog lös kylaren å rengjorde den invändigt samt utvändigt. ingen skillnad. ringde bmw igen och frågade, fick tillbaka i svar att det var toppen som farit, blev förbannad och tog lös vattenpumpen, och där va felet, klart och tydligt. beställde en ny å vips så funkade bilen/tempen kanon. så ha du tur så kan dom kolla om dom hitta de, ha du otur så kommer dom byta de mesta innan dom hitta felet å de blir jätte dyrt. |
|
|
Jag hadde samma problem med stigande temperatur vid belastning. Vattenpumpen på min förra BMW hade plastskovelhjul monterade på en stålaxel. Hjulet slirade på axeln. Mvh Marin |
|
|
Ska se vad dom säger på Bmw i morgon, har jag tur är det termostaten och har jag otur är det en massa annat. Inegn som har en aning om problem nr 1? ska tillägga att jag bytte bussningar i bakvagnen och efter det så kom detta felet. har jag tagit sönder en givare kanske? |
|
| Inte alls säker, men va det inte problem med styrenheten på denna modell också? Samma sak hände med min M5 E39 och det va iaf ingen givare utan styrenheten. Samma sak har nu hänt min brors 525 E39. Hmm, inte säker som sagt ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.