AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.144

Vad tror ni om denna e65 ?

Länk

Jag undrar om jag ska ta mig tid att åka de 30 mil jag har för att titta på denna, vad tror ni?

Mvh / Lars
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ja, ser ju OK ut. Är det en Kristina som svarar när du ringer?
Är det inte det skulle jag nog backa.
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Håller helt med, är det inte Kristina som säljer, så ring på nån annan bil istället.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
dekagon: din kärra va? :)
Har enbart haft mailkontakt men telnumret är registrerat på Kristina (hemnummer).
Bilen är skriven på Kristina enligt VV.

Så det verkar vara ägaren och hon går att spåra.

Hon har gått med på att jag både vill göra en koll på BMW och läsa boxarna och även göra ett m-test innan köp.

Mvh / Lars
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Lus: Min kärra? Min är en -03 o har gått hälften ;-)
Laggie: Det låter seriöst, ta en titt på den och gör M-test m.m. om du känner att den känns rätt. Priset känns i alla fall helt rätt!
Hur sliten är slitet?:-)

Alltså, på denna som gått 19600 mil, ska skinnet vara lite slitet på förarstolen.
Ska pedaler var lite nedgågna osv eller hur håller de?

Jag bara undrar inför ett eventuellt besök.

/ Lars
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Laggie --> Jag kan jämföra med min -03 som gått 13000mil. Skinnet ser oanvänt ut, pedaler osv. ser nya ut. Så misstänker att 7000mil till KAN orsaka litet slitage, men jag tror inte att det är nåt du ska reagera över. Stolar osv. ska vara i väldigt bra skick. Men det är ju säkert beroende på hur sakerna är skötta också, men ser det ut som det rullat 30-40 000mil så spelar det ingen roll enligt mig om det står att bilen "bara" gått 19 200mil. Då värderar jag bilen som att den skulle ha gått 30-40 000mil, oavsett om det stämmer eller inte.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Varför står det att det är en 760 på bakluckan och hos VV men inte i de "riktiga" papprena?

Tycker det är mysko...
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Säkert felreggad när den registrerades hos Bilprovningen. Det är ju inte direkt ovanligt att dom skriver fel. Brukar vara smått omöjligt att få det ändrat i efterhand också, så många brukar strunta i det.
hur många mil tål en e65 innan den blir alltför sliten.. t.ex en 3-serie som gått 20000mil brukar se ganska slitna ut men 7-serien har ju mycket bättra material på det mesta så när börjar slitaget märkas av om vi tänker oss att bilarna blivit skötta ganska bra.. e38:orna känns ju sjukt solida även med 30000+mil på mätaren
"Det roliga med bilen är att om man slår på regnummret så står det även där att det är en 760 de är bara i dom riktiga ägarbevisen det står att det är en 745 lite kul :)"

Fast innebär inte detta att det blir mindre roligt när man ska betala försäkringspremien? Eller menar personen att det står 760 men att det är reggad på 745:s kw och att det därför inte påverkar försäkringspremien? Nu går det ju inte att kolla när reg.nr. är döljt i annonsen.
je
112
jesplind
740 iA -99
12:an har säkert rasat...
...i med en 8 istället, den var billigare...

Har aldrig varit med om att det står fel i bilregistret.
Kalla mig gärna tråkig, men nåt är skumt.
Registreringsnumret är UDY840 på den.

Konstigt är att det står att det är en 765 hos transportstyrelsen men handelsnamnet är 745i i samma papper, skumt.
Men effekten 245kw stämmer ju iaf hur som helst.

Ringde tidigare till trygghansa och de fick upp 760 men justerade till 745 efter jag påpekat det, och de kunde då också verifiera att det faktiskt var en 745a.
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Precis, garanterat Bilprovningen som bara gjort fel, brukar inte vara några problem att justera det. Men man får kanske ringa och prata med försäkringsbolaget, för tecknar man via nätet så kan det ju bli fel, där skulle jag kunna tänka mig att den tolkar den som en 760. Eller det bästa är ju om det står "fel, ring oss". Speciellt om den är reggad som 765, för nån sån modell finns ju inte ens...
BM
2
BMW645
645 Cab 2007
Tjenixen.
Jag kollade på bilen och det var Kristina och hennes sambo som hade den.
Bilen var mycket fin och jag kollade upp alla papper och dokument och allt var i sin ordning.
765 som det står när man kollar upp bilen på nätet var ett misstag från bilprovningen där den besiktigades.
Jag ville köpa den men den var reserverad så jag antar att den är sålde eftersom den finn inte kvar på på blocket.

Men bilen var fin och ägaren var snygg ;)
Tjingeling
Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.