AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
979

Byta slutsteget i e91LCI m/HiFi paketet 676 + extra bas

Hej.
Har läst nästan alla trådar i ämnet, men fortfarande lite frågande.
Kan jag byta ut förstärkaren i sidopanelen i bagaget med en större (den som driver basarna under sätet) 4 kanals (4x100W utan en massa problem? Kan jag sen koppla dom 2 kanaler till orginalbasarna och dom nästa 2 kanalerna till 2 baslådor, som jag ställer i bagaget?

//Zoot
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Det ska gå.
Hitta ett steg med högnivå in bara.
Men jag skulle nog hellre brygga de två extra kanalerna till en bas..
Och tänk på att om du sätter i ett kraftigare steg, så kanske du måste byta strömkablarna med.
Roffa1
Varför är du ej nöjd som det är nu? har själv Hi-Fi 676 och är helnöjd med ljudet inkl basarna.

Visst det kanske ej platsar i en bil stereoljudstävling med sex st 15" basar på 17000 rmsw. Men annars räcker det mkt långt;-)
Roffa1
Vad det gäller omkopplingen av det befintliga slutsteget på 4x100watt så tror jag det kan gå åt fanders ifall du kopplar ohmen för lågt, då brinner trissorna i steget. Kolla först hur lågt steget tål att lastas 0,5-2 Ohm? Som det redan nämts är det ett måste med större matar kablage inkl anpassade säkringar, osv. Är det den beställda 2010 du redan tänker slakta?
Jupp!
Slakta, slakta, slakta sa grisen *s*

Roffa1: Det låter ju bra att det är rätt gött ljud. Jag har ej fått bilen än, men tänkte ligga lite före och se om det går. Tyvärr räckte inte pengarna till H/K anläggning.
Vad jag har hört så börjar basarna "gå ur fas" om man drar på för mycket, pga för lite kräm i förstärkaren - därför tänkte jag på detta.

Vill att det skall kännas i "röva" och magen om man drar på lite. Evt ha möjlighet till dubbel 12" i bagaget om man åker på killresa till Tyskland.
Ok - det får bli takbox med tanke på bagaget
.
Eehhhhh..................vad sa du? Jag hör inget!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.