|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Nybliven ägare till en fullmatad 740iA -95 med ruskigt smutsiga mattor som jag är tveksam till om det är lönt att tvätta. Självklart har BMW originalmattor som kostar skjortan, men tänkte att jag skille hitta mattor som inte är original billigare. Det är ju trots allt en slit och släng detalj.. Den grå skinnklädseln är extremt smutsig. Har låtit Mr Cap renovera skinnklädseln i en gammal MB jag hade ett tag och de gjorde ett bra jobb men var dyra. Ditec annonserar om att de kan "tvätta" skinn.. Någon som har några erfarenheter? Stort tack på förhand! | |
|
BMWs orginal textilmattor(inläggstyp ovanpå de vanliga mattorna) kostar ca 1000kr inte så farligt. Är själva golvmattan sunkig är en kemtvätt hos en rekondfirma av inredningen det bästa. Extramattor kan du blåsa av med lite avfettning, en rotborste och rejält med högtrycksvatten på en OK GDSstation. Skinnrengöring och insmäörjning finns hos BMW för ca 200kr, jag ger min bil den behandlingen 2ggr per år. Enkelt, tar ca en timme. Du kan ju börja att torka av skinnet med en lätt fuktad disktrasa som du vrider med jämna mellanrum i en hink ljummet vatten med ett par droppar diskmedel. Byt vatten ofta. Kör sedan BMWs lädermedel ink insmörjning för att inte skinnet ska torka ut. HAr även låtit min lokala DITECstation smörja in skinnet men det verkar som din inredning fått tåla en hel del smuts, åk förbi en diteccnter och be om utlåtande/ pris. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.