|
|
|
|---|---|
|
Jag vill skaffa brytarlöst tändsystem och lutar åt Crane Cams XR3000 med PS91 tändspole. Det finns olika varianter beroende på fördelarens riktning. Hur vet jag vilken fördelare jag har? Bilen är en 2002 -74. Fördelaren är märkt 0 231 180 005 och därunder JFUD4 <- (pil vänster). Motorn är trimmad med Schrick 304-kam och Dellorto DHLA 45. Jag har tidigare haft Lumenition-system på en otrimmad 2002 -75. Har ni några bättre förslag på system? Jag såg att Dahlhems säljer delar från Summit Racing. Finns det andra ställen att handla på? Jag vill helst undvika att handla utanför EU. Länk | |
|
Har du tillgång till bilen eller motorn är väl det enklaste att snurra motorn och se åt vilket håll fördelaren snurrar. Antingen knuffar du bilen framåt med växel i eller snurrar motorn för hand åt det håll så att "fläkten suger luft genom kylaren". Per L |
|
|
Vet inte om du blir klokare om du kollar igenom detta från UK Framgår ju inte om det är Bosch men det ser ju bra ut. Länk Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Tack Trucker för länkarna. Riktigt bra priser på brytarlöst, men jag är ute efter lite kraftigare gnista och letar därför efter något med tändförstärkare. Det kan väl få kosta upp till 2000 kr med tändspole. Någon som vet var jag hittar Crane, Lumenition eller annat bra inom EU eller helst i Sverige? Har nu även fått svar från annat håll om rotationsriktningen: Pil vänster innebär medurs snurrande fördelare = högergående. |
|
|
Jag har själv beställt lite pryttlar från denna,så varför inte satsa på ett litet kärnkraftwerk typ MSD med en blasterspole.Sen att det är fri frakt gör ju knappast saken sämre:) Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Inka02, Du har som du redan vet medurs rotation,men den ändrades då insprutet kom på E21 och således drevet på kammen och fördelaren som är "sneda" åt andra hållet och passar ej. Dvs beställ till förgasarbilar upp till -78 så får du rätt. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.