|
|
|
|---|---|
|
jag har som sagt en BMW 518i -83 med E28 motor nu är frågan Hur Hur tar jag bort en vipa som är trasig. Som jag har fattat så ska man Trycka ur vipparms stången bakifrån så att stången kommer fram mot kylaren?? eller har jag fel??? och hur för man ur den Lättast i såna fall? MVH Michael | |
|
Topplocksbultarna går genom urgröpningar i vipparmsaxlarna så toppen måste demonteras. För att trycka ut vipparmsaxeln måste du först ta bort låsringarna som håller vipparmarna i läge samt ta bort fördelarfästet och kamdrevet och en låsning som håller kamaxeln och vipparmsaxlarna i läge. Skulle rekomedera någon rephandbok för detta ingrepp. Mvh LEF |
|
|
Okej Tack så mycket för det de va till mycket hjälp Mvh Michael |
|
|
Du förästen vet du nån rehandbok som är lämpad för detta ingrepp?? Mvh Michael |
|
|
Till detta relativt enkla ingrepp duger med all säkerhet en helt vanlig Haynes bok. Jag använde en sådan när jag bytte kamaxel på min f.d. 520i. Dom har haft en speciellt för E28:orna försök få tag på en sådan. Den nu aktuella boken är för 3 & 5 serierna så den är inte lika utförlig. Mvh LEF |
|
|
okej tack åter igen MVH Michael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.