|
|
|
|---|---|
|
Har lite bekymmer med centrallåset till framdörrarna till min E38. Med fjärrkontrollen låser sig/öppnar sig bakdörrar samt skuffen men inte framdörrarna. Larmet går ej heller igång. Förardörr går endast och låsa/öppna manuellt med nyckel och framre passagerardörr låsa/öppna endast via knapp eller handtag inifrån. Alltså, ingen reaktion i centrallås fram oavset fjärr eller nyckel. Problemet har ej uppkommit i min ägo så har ej ledtrådar på vad problemet kan vara. Köpte bilen mycket billigt nyss pga problemet med låsen. Har skottat runt på diverse AM forum men hittar inte någon med samma problem. Skulle vara mycket tacksam för ledtrådar eller en kraftfull hand som pekar direkt på problemet :) | |
|
Kolla om du har några felkoder. Vet att grundmodul och relämodul boxar på E32/E34 kunde ge såna problem, men då var det oftast flera saker som fallerade samtidigt såsom torkare eller instrumentbräda. I ditt fall verkar det som om det är enbart mer eller mindre omfattande kabelbrott eller trasiga elmotorer för låsen i båda framdörrarna? Kan ju även vara strulande ZKE om du har fler mysko fel: Länk Länk Mvh |
|
|
Nja.. allt annat fugerar förutom båda framdörrarnas centrallås. Var på Bimmerforums.com och fick en del tips. Det mest troliga är ställdon (actuators) (Reservdelsnr: 67118352165) i båda framdörrarna. Efter lite forskning på realoem så verkar det som bakdörrarna har samma ställdon som fram. Så jag ska "riva" upp ena bakdörren samt förardörren och prova svappa ställdonen och se om det är problemet. Förardörrens lås/ställdon styr visst också larmet, därav fungerar inte den. Dessa ställdon kan tydligen lägga av på det här sättet. Typ båda bakdörrarna, framdörrar etc etc.. Så få se om folket på Bimmerforums.com har lösningen. Om det nu inte är det så blir kul (inte) att försöka hitta felet :) Dessa ställdon är inte så blodigt dyra heller att köpa och ännu billigare på ebay.de så jag kan leva med det. Tack för tipset ändå :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.