|
|
|
|---|---|
|
Bmw e30 318 -88 på blockets vänstra sida vid oljefiltret så finns det en utgjutning ur blocket som utgör typ fäste för generator. vid utgjutningen ligger det olja.. givet vis måste de komma från oljefiltret tänkte jag då de sitter 5cm därifrån. plockade ner oljefilterhållare ect, gjorde rent, packning såg bra ut, tog ändå packningslim och så för att vara på säkra sidan. MEN det kommer olja till denna "grop" ändå... detta vid körning. noterade att kabeln till oljegivaren var oljig.. den kommer ju ändå ovanifrån. finns det något ställe längre upp på motorn som det kan finnas olja på / i ? övrigt, rent, fint, inget läckage från topp eller liknande.. fattar inte var det kan komma ifrån.. någon som har haft liknande eller så som kan hjälpa mig?=) | |
|
Hej, har exakt samma symptom på min 318E30-M40, har rengjort 10 gånger, men problemet fortsätter. Blev bättre då jag bytte vevlager packningen. Misstänker att det är otätt i övre oljetrågspackningen, eftersom det är omöjligt att det kommer någon annanstans ifrån. har kollat upp ventilkåpspackningen samt andra packningar i motorns framkant. Men man ska inte glömma att fartvinden gör mycket, trodde jag hade bakaxelläckage, men det var motorolja som letat sig bak, är ju inte omöjligt att det läckage som finns i det undre oljetråget styrs uppåt och lägger sig vid sidan av blocket. Jag har rengjort lite överallt flera gånger men kan inte se att olja letar sig runt någonstans ifrån, kan det sippra ut i närheten av oljestickan?? Jag hade också oljig kabel till oljegivare och vevaxelgivare. Prova att byta ventilkåpspackning, en enkel och billigt åtgärd som kan göra mycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.