|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| hur mycket drar en 320?? som sagt anlednigen til latt 316 drar mer än 318 på motorväg vär väl att man måste varva 316 mer och då borde väl en liten 6:a passa bra.. | |
|
Kanske det. Beror på dom som äger dem och vad dom säger om soppan. |
|
|
Jag skrev i ett tidigare inlägg att 325an drog mindre än 316 på Autobahn. Vid stadskörning var 325an betydligt törstigare, så klart. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Eller så blir det Volvo 850. Den har ju lite mera komfort. Volvo 850 GLT med ecochipp och ecodriving så kan man få den till 0.70 milen vilket jag tycker är bra : ) |
|
|
Persson121, Om du köper en fin 318E30 så har du fördelen av att det inte finns någon värdeminskning (som E36har) samt en bil som är både rolig, pigg o ch alert på vägen. Jag anser att ger man 15.000kr för en sådan, så lär man inte hitta så många negativ överraskningar, förutsatt att bilen är original. Så resonerade jag vid köpet och överraskades "bara" av rost i höger hjulhus, golv framme vid föraren samt passgeraren, samt vattenläckage som berodde på igenslammat avrinningsrör nedanför vindrutan på torpedväggen. Min E30 är värd mer nu än för 4 år sedan, trots att den gått 5000mil mer. Inte snabbast, snyggaste, rymligaste, men oerhört mycket för pengarna i det stora hela och faktiskt nästan en investering trots brukskörning och pendling. känns oerhört mycket mer roligt att reparera den, än att laga något nyare oh vanligare som rasar i värde bara man tittar på den. |
|
| frifart: tyvärr är det svårt att hitta en fin e30 nu.. känns inte som om det är många kvar | |
|
Inte kör man en 850 GLT på 0.70, det vill jag se innan jag tror på det. Nej en 316i/318i kommer ligga lägre i förbrukning, buskör du Bmwn och snålkör Volvon så kanske de kan närma sig varandra... Och komfort är en smakfråga, skall man alltid pröva innan man går på vad andra säger (Påstår inte att du gjort så, utan rent generellt). Hade satsat på en E36 i din situation, om last och persontransport inte är viktig så varför inte en 316i compact? :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
| e36 alla gånger, har själv kört v40 och 850,hade inte någon av dom mer än 1 månad, törstiga, komforten var inte bättre än min e36 och då är den några år äldre :). en 316i compact känns rätt i din situation :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.