|
|
|
|---|---|
|
Har hört att det klockar i framvagnen höger fram. Kollade i dag och det visade sig vara styrsnäckan eller vad det heter som styrstaget kommer i från. såg också att Den läckte olja ur den Min bil har gått 9000mil tycker det är lite väl tidigt för ett sådant problem. Blir lite darr vet att det brukar kosta många pengar när X5an krånglar. Vanligt problem? | |
|
Kan upplysa om att det är ett vanligt x5 fel som kostar 18000kr+jobb. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tack för den - BMW ;) Ibland börjar man undra vad ingenjörerna på BMW sysslar med. Det är ju inte första gången som det uppstår "simpla" fel. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Jag letar nu efter en Styrväxel beg funderar på att försöka byta själv. Men det verkar inte vara enkla saken att göra. Finns det någon här som känner en duktig bilrep allt blir ju billigare än BMW. Har verkstad med lyft verktyg allt jag behöver är assistans |
|
|
Har bilen inne för åtgärdande av felet. Hoppas att det blir billigt. Har dock haft bilen inlämnad i tre dagar så f-n vet. Enligt innehavaren fanns det inte reparationskit i sverige men väl i libanon av alla ställen. Han var där i somras på semester så det blir intressant att de vad ha kommer upp med men det bruka vara ca 10-20 % av normala BMW-priser. Återkommer med en rapport när jag fått åket tillbaka. |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hur gick det för Er? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Det gick förvånansvärt bra. Reparatören hävdade sig ha verktyg för att reparera styrsnäckan vilket kostade mig ringa 3 000 kr allt som allt. Hade hört att en utbytes låg på ca 17 tkr så det fanns anledning att vara nöjd. Enda smolket i bägaren var att reparatören tidigare påstått att felet var hänförligt till de främre stötdämparna vilka byttes, kostnad 5 500 kr ink dämpare (monroe). Det visade sig enligt mig inte vara något fel på dämparna men då bilen snart passerar 12 000 mil så skulle det ändå ganska snart varit dags att byta gissar jag. Det tog lång tid från att jag påtalade felet till det var fixat men nu känns bilen verkligen bra så jag har all anledning att vara nöjd. | |
Tack Rikard. Jag har inget klonk men jag tycker att det "glappar" lite i ratten. Hade iofs samma känsla på 540n som också hade servotronic. Kanske det är något normalt. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.