AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.295

effekt på 328i

sn
7
snowflake
Bmw 328i Touring-96
Tja! jag undrar om ca effekt på min bmw, drog lite ifrån en volvo 850 T5 med steg 2, vad tror ni effekten ligger på ?

mvh jakob
ch
129
cheffer
525i -90
Vad har du gjort med bilen och vilken intervall kördes?

en 850 t5 steg två hamnar på nästan 290 häst och det betyder att du måste ha ungefär 290-300 i 328 då det är ungefär samma vikt på dessa men volvon har lite lägre drivlineförluster.
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Vad har du gjort med 328:an om man får fråga?

/ Daniel
sn
7
snowflake
Bmw 328i Touring-96
det som e gjort med bilen Ac Schnitzer Kammar,Ac Schnitzer Mjukvara,Ac Schnitzer Avgas,M50 insug,Orgslutvxl (2:91) ersatt av 3:15

vi körde rullande start på 2an lättuppför, t5an drog ifrån lite på 2an sen 3an hämtade jag igen och gled lite före. vi körde 3 svängar och vart samma sak varje gång...sen i högre fart så var 328 mycket vassare!



Jo
744
Jonhny
745 -85
Kan du inte bromsa den?

AC Schintzer's grejer verka faktiskt funka, så det finns möjligheter för att din motor lämnar effekt. Särskilt med M50 insug.

Jag läste ett test med bromsning av en M50B25 med olika avgas för ett antal år sen. De flesta gjorde i princip ingen skillnad. Kanske nån hk extra på något varvtal och mindre på andra varvtal. Schnitzer-systemet gjorde 10hk extra över ett stort register. Det kostade nästan lika mycket som de andra 4-5 systemen ihop också. Men funkade gjorde det.

200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet.
sn
7
snowflake
Bmw 328i Touring-96
Jag ska bromsa den i sommar hos motornord ska även då mappa den + ha bytt grenrör.

ska bli mycket intressant, men bilen går då mycket bra, jag provade T5an innan vi körde, och jag trodde verkligen jag skulle få mycket styrk men så vart de inte:P
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
ööö, så du har höjt effekten med ca 80hk om inte mer?
Eller är det jag som tänker fel, din bil har väl 193 hk original?

Volvon antar jag som ovan har runt 280hk.

Ta reda på lite siffror, kul o veta. Har du fått ut så mkt effekt så är det ju grymt.
Ta reda på vikter till båda bilarna hälst också.


sn
7
snowflake
Bmw 328i Touring-96
som sagt, vet inte hur mycket hk det är i bilen men blir inte i från körd av T5an men steg 2 iaf!! ja den har 193hk orginal och det som är gjort med bilen har jag nämt. ja vikter finns på vv.se...jag tror att bmw'n är lättare, samt när vi körde hade vi ca 35liter soppa och jag har 18" hjul och volvon har 16" hjul! de är bara att bmw har otroligt bra motorer! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.