AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
742

Hjälp mig att övertyga brorsan om en E61:a i stället för Audi A6 Avant

Visa användare
636
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Hej, Min lillebror är i valet och kvalet mellan rubricerade bilar. Han är för tillfället inne på sin andra Audi (alltså "fel" spår ;-) men behöver snart en större familjebil. Tror mest han är intresserad av en disel.

Jag som är BMW-frälst förespråkar så klart en 5-serie Touring framför Audi (eller, ve och fasa, i bland nämns alternativ som Peageot 4007 och liknande men det kan vi för tillfället bortse från).

Jag tror alla är överens om att BMW:n är en roligare körmaskin. Vad jag tror brorsan oroar sig för mest är kvaliteten på BMW. Blanda inte ihop detta med kvalitetskänslan som är en helt annan sak. (Han har bland annat tidigare kollat på E46:or och till sin besvikelse konstaterat att dessa rostar).

Så, vilken årsmodell bör han titta närmare på? Eller omvänt, när försvann barnsjukdomarna? Andra tips på observandum?

Mvh / WGG

Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Jag har en 05 som jag bytt ett hjullager på mellan 9500 och 17500 mil, inget mer. Inte ens bromsbelägg har jag behövt byta och bilen känns som ny...Hade tidigare en S6 avant och innan dess en A8 och så länge jag ägde dom höll jag på att skruva minst varannan helg + att det var div knepiga elfel o missljud trots att dom inte gått mer än 10-12 tusen.

Personligen tycker jag Audi har en bättre kvalitetskänsla framförallt i inredningen, men verklig kvalitet är alltså solklart till BMWs fördel i mitt fall.

Sök här på forumet för info om vanliga fel/brister
har inta audi fortfarande problem med att dem är för framtunga?? har läst att framvagnen ofta tar mycket stryk och delar slits fortare.. sedan är ju audin riktigt tråkig.. en volkswagen med lite finare material i stort sett
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.