|
|
|
|---|---|
|
skulle ha tag på lite Shell ATF LA 2634 häromdan till BMW 540n -93 (5hp30 svart skylt) då "experten" hävdade att jag tvunget skulle ha Dexron III, även när jag både hört o sett att den oljan helst skall undvikas. slutade med att jag fick med mig en liter DX3 hem iallafall.. men kom vid ett senare tillfälle tillbaks för att få med mig en liter Shell hem ist, men det var tydligen omöjligt.. han ville inte sälja den till mig utan påstod att det skulle vara den andra oljan i min automat i vilket fall som helst. till slut sa han att Dexron 3 och Shell LA 2634 var precis samma sak. alltså att oljan hade precis samma egenskap och detta tvivlade jag klart mkt starkt på.. dextron 3 är väl inte ens semi/hel syntetisk? inte alls samma smörjegenskap osv. nu har jag iaf köpt en "Castrol Automatic Transmax Z" istället som jag tror kommer att fungera mycket bättre ihop med min Shell original än denhär billiga dexron oljan. men var han helt ute o cykla eller hade han rätt? | |
|
LA 2634 är en ATF, men med speciella egenskaper, vilken handlare är det? Vilken idiot... Om du bara ska toppa upp eller bara gjort ett delbyte så använd LA 2634. Mvh |
|
| jo det jag tänkte.. ville ju gärna ha exakt rätt inte bara nått som e likt.... känns inte rätt att smutskasta firmor på nätet så vem det var håller jag för mig själv =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.