AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.041

pulserande kylarslang

mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
hej bmw kompisar.
efter vintern så var det dags att fixa i ordning bilen. jag böt allt från bröstkåpan å ut då menar jag allt ........... jag har nu märkt nedre kylarslangen till vänster den pulserar. är detta normalt........

har ej tänkt på detta tidigare innan bytet .jag har inga värmeproblem har kört bilen i några timmar nu allt verkar normalt. är det någon som kan ha en ide. kan det var luft kvar.?.
mvh mika

schnellfahrer jaegerwagen
the force is with mee
Får samma symtom på min 525i Touring -01,så det är som det skall vara ;)
Inget att oroa sej för,men håller med om att det ser och känns skumt !!
Min har varit så under hela min tid som ägare på bilen ( 4år ) och inget är galet än i alla fall.
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
tackar för informationen.

det låter lugnande. trodde nästan att jag skulle få riva allt igen..nu ska jag bara snacka med kompisen om att fylla på min ny instalerade ac kylare med torkfilter. sedan kan värmen komma.. sedan är det bara ett varv med polermaskinen kvar samt lite fireglace. för den där djupa looken i färgen.

the force is with mee
Det kan vara ventilen till värmepaketet som öppnar/stänger. Det är bara av/på (pulsbreddsmodulering) så det kan orsaka tryckstötar i kylsystemet som känns i slangarna.

mvh/ Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Borde gå att känna skillnad vid full värme då ventilen skall stå öppen hela tiden, eller åtminstone med långa intervall.
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
åfanken man lär sig nått nytt hela tiden. ska testa med värmereglaget på maxvärme kontra kall om det blir någon skillnad.

tackar för förklaringarna. ..

mika

the force is with mee
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.