|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag håller för fullt på och letar efter en välvårdad M3 E46 02-framåt, helst cab. Det verkar dock som priserna är helt osannolikt höga, det begärs upp emot 250-280 för 02:or med 8000 mil på mätaren. Är det bara jag som finner detta osannolikt? | |
| Finns en svensksåld 02a på powerbörsen med 7000 mil för 185 tusen, visserligen ingen cab men endå. | |
|
Det är kanske superskick och mycket välvårdade bilar som säljs? Man får inget gratis, du kan ju prova att pruta! Hade det varit du som försökt sälja hade du väl också satt ett högre pris? |
|
|
Jo absolut kan det vara så att bilarna är i bra skick. Men det jag finner osannolikt är den generellt höga prisbild som finns. Hur gör man gallringen när man ser annonser som i princip beskriver sina bilar på samma sätt men det skiljer 50 tusen i pris? Man drar ju givetvis öronen åt sig och undrar vad det är för fel på den billigare samt att man genast dömer ut den andra som för dyr.. Det kanske är jag som är velig. |
|
|
Digitalis: Jag kände lite som dig när jag skulle köpa min M3 E46 för 4-5 år sedan, kollade flera bilar och fastnade för en som kostade betydligt mer än den billigaste (-01-02 kostade då ca 250-360` om jag inte minns fel) Det positiva med det var att jag kunde använda bilen 3 sommrar med enbart service och byte av däck. Hade jag köpt den billigaste skulle jag tro att den kostat bra mycket mer i rep/delar och strul. Det negativa med att köpa en i de över prisregionerna var att när det var dags att sälja kändes det som att 99% av köparna endast var ute efter att köpa den billigaste och jämförde då min fina bil med de billigaste på t.ex blocket vilket gjorde att jag fick sänka ner priset ganska rejält för att bli av med bilen. Måste säga att M3 E46 stått sig mycket bra i pris senaste åren och jag skulle tro att de fortsätter stå sig då det är en grymt rolig och skön bil för pengarna. Lycka till och köp inte första bästa utan testa flera bilar och syna dem rejält innan köp. Micke Länk |
|
|
Jag sålde min E46 -03 (facelift) förra året för ca 220.000:- den var i riktigt bra skick, bara en ägare innan mig, svensksåld, dock inte så mycket extrautrustning. Ska ev köpa en ny, tycker också de flesta ligger på överpris så vi får se |
|
| Ja, har slutat leta, låter det gå ett par veckor så får annonsörerna sansa sig lite. Jag har ingen panik med att köpa. | |
|
Lyfter tråden lite.. Vad kan en M3 E46 av årsmodell 2004 med SMGII, nav, helläder, h/k, taklucka etc betinga för värde? Bilen i fråga har gått strax under 10k mil och har "full servicehistorik" och verkar vara fin... Mvh Rechtslenker |
|
|
Hej, jag sålde min M3 2004 i våras, liknande som den du beskriver, dock bara 6000 mil, ej helskinn, import, perfekt skick,, jag fick 237.000 kr. Skulle tro att ett slutpris på en sån bil du beskriver hamnar på ca 190-210.000kr. Om den är "riktig" villsäga Mvh Peter |
|
| Vänta 3-4 månader så blir dem nog billigare:) | |
|
Ja, nu tänker jag avvakta. Många vill egentligen inte sälja verkar det som och tror att deras bilar är värda hur mkt som helst.... Låt dom hållas :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.