|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Ja som rubriken lyder så låter min 530 som ett rådjur i guppen och då man sitter 4 pers i bilen. Den är utrustad med nivåreglering, någon som har haft samma problem? | |
zcooter |
Hur är servostyrningen, finns servo olja i behållaren. Hur är nivån på bakvagnen? Hur många mil har bilen rullat, när är dessa bytade, Dämparna kan vara slut- Har du kontrollerat eventuella felkoder. lite pyssel över valborg. Lycka till och hoppas det är så lite fel på grejerna som möjligt |
|
inga problem med servon och bakvagnen, kanske en aning hårda dämpare. den har rullat ca 25 500. jag vet inte om dämparna är bytta men dom verkar då inte läka nånstans. |
|
| hehe vadå låter som ett rådjur :D kan det inte va att gasen/oljan i dämparna är slut eller liknande? bussningar? | |
|
de blir ju som ett tjut ljud då man åker några personer i den. njaa ja va ut å kolla servo behållaren och de var då inte lite eller något sådant. de finns inga klassiska fel som burkar bli mer nivåregleringen till e34? |
|
|
lustig: ok men hör du inte vart ljudet kommer från? höger vänster bak mitten osv jag har då inte den blekaste vad det kan vara =) |
|
| kolla pendelstagen till krängningshämmaren i bak. Kan låta som ett högt gnisslande ljud vid fjädring om dom är slitna. | |
|
låter som att de kommer mer från väster bak ljudet. alltså ibland kan ljudet låta i 3 sec kanske å ibland gnäller det bara till. |
|
|
Övre stötdämparlagring i vä bak. Prova att gunga bilen för hand och se om du får fram ljudet. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.