|
|
|
|---|---|
|
hej jag tänkte uppgradera broms systemet till något värre fast ändå inte så himla dyrt, är det någon skillnad på m5ans bromsar tänkte ifall jag skulle satt dit från den ? | |
zcooter |
-Ja M5:an bromsar torde räcka gott, vill du kan du ju leta efter 95:ans bromsar som är lite större!!! |
| okeej då ska ja kolla efter någon skrot om dom har nå m5 bromsar kompletta :) sen ska ja ta å kola upp va en diffklump kostar från m5an | |
|
Vill inte påstå att originalbromsarna är dåliga, det du behöver är nya belägg som tål lite mer stress. M5 diffarna brukar gå för mellan 3-5k |
|
| okeej det är så här att jag ska göra om den till ombyggt fordons för att det är bytt från automat låda till 6vxl manuell så då måste ja också byta bakvagn och bromssystem så därför ja tänkte byta ti nå andra bromsar :) | |
| Gud vad mkt jobb för den sakens skull, jag skulle besiktat och hoppats på det bästa:) | |
|
540:ins (och 740:ins) bromsar utvecklar mer kN i bromsefekt än M5:ornas, både 3.8:ans och 3.6:ans. Är inte säker på hur det är med 850:ins frambromsar dock - men de är inte direkt billiga. Fördelen med M5:ornas bromas är att de håller för mer stress, bankörning helt enkelt. |
|
|
Rättelse av mig själv: Frambromsar: 540: 0,93 kN M5 3.6 US: 0,976 Kn M5 3.8 EUR: 0,875 kN 840/850 (Ej CSI): 0,804 kN (Sällsynta) 850 enkel kolv: 1 kN Bakbromsar: 540: 0,424 kN M5 3.8: 0,456 kN |
|
|
Vart får du sånna uppgifter ifrån? Jag har ett par E38 750 bromsar liggandes jag ev tänkte smälla på, de är 2-kolvsok stora som faan. Har du uppgifter på dessa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.