|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja investera i en Quaife diffbroms till 123an men har då ett bekymmer med bromsdiffunktionen som träder in när DTC kopplas ur.. Någon som vet ett sätt för att koppla bort denna funktion? Gärna på något annat sätt än att rycka säkringen som dödar DTC-systemet samt ABS. Mvh Per | |
|
Hej Colin, Kolla på realoem.com om det är olika styrmoduler mellan 120d och 123d. Jag tror att diffbromsfunktionen är ren mjukvara och då borde det vara möjligt att ladda in programmet från en 120d eller så. Sen griper ediffen in så pass sent att den nog inte hinner reagerar innan riktiga qaifen börjar jobba, alltså det är väl hela vitsen med att skaffa en sån... Får jag fråga varför du vill lägga såna pengar på din bil, den kostar väl en hel del med den långa utväxelingen på diffen som 123d:an har? |
|
|
Tackar för svaret.. Det verkar vara samma styrdon. Anledningen till att jag vill ha en mekanisk diffbroms är helt sonika att jag kör en del på bana med BMW sportclub & att jag anser att alla bakhjulsdrivna bilar skulle ha den optionen i utrustningslistan, jag vet att jag skulle kryssa för den iaf. Priset tyckte jag inte var så blodigt knappt 20` för en utbytesklump komplett bara att returnera orginalklumpen.. Men ediffen kanske inte hinner reagera innan, värt ett försök utan omprogrammering kanske. |
|
| Är det eldiff på alla 123d eller bara på coupén? | |
|
Colin: är det BMW CS? När är nästa körning? Ring Birds i england och fråga om man behöver koda bort, han har nog moddat några 123d till Quaife... Har du fler trackmods? shamrock: alla 123d inkl. halvkombin, och 135i har e-diff så långt jag vet (om det inte ändrats sedan intro) |
|
|
Har inte 335i också e-diff? enrita har bytt diff på sin 335 utan problem. Mvh |
|
| Nope, det är bara 123 och 135 av någon anledning. | |
|
8/5 tror jag det är på mantorp, fullbokat sen länge. Hann inte själv med, men det är den tråkigaste banan i sverige, så jag är inte så ledsen.. En sittastill stol samt ett XYZ-chassi samt hårdare bromsbelägg, thats it.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.