AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.194

523 iA -96 katalysator problem

Em
5
Emilyuz
523iA -96
Hej nu har jag råkat ut för något som verkar vara ett "klassiskt" fel på M52 motorerna (bara vad jag läst på forum). Min katalysator har börjat skramla verkar de som för de kommer som från den men har inte kommit upp med bilen på lyften för att kolla de. Ljudet kommer vid belastning ungefär kring 1000 - 2000rpm. Den har blivit lite slöare efter att detta hänt så mina tankar gick direkt på den. Men ifall de skulle vara den så kollade jag runt lite på Tex Laitis efter en ny katalysator och den kostade över 7000:- Finns de ingen annan möjlighet? 7000:- är ganska mycket pengar med tanke på att just köpt bilen och jag är i fullgång med styling och sånt. Kan man inte montera en race katt bara kapa av gamla och svetsa dit den andra? eller finns de andra katter som folk har provat och som funkar? Känner verkligen ingen lust att slänga så mycket pengar på den. Funkar de och sätta en race katt och vart kan man köpa en vettig sådan för en bra peng eller bara någon katalysator som passar för kring 3000:-
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vet inte hur kvaliteten är, men priset för komplett kat och monteringsdetaljer: ca 2500kr...

Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Em
5
Emilyuz
523iA -96
Ja ser man på fanns billigare alternativ. Men som sagt som du sa vet man ju inte hur kvalitén är på en sån och sen fanns de ju 2 olika och vilken skulle då vara den rätta av dom? sen kollade jag även på en sportkat från jt-tuning för 2,200:- Kanske något man kan satsa på med tanke på samma prisklass.

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk här kan du hitta prisvärda alternativ, flera på forumet har handlat där och är nöjda.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.