|
|
|
|---|---|
| Hejsan, ställer en fråga som säkert massa andra ställt. Är de värt att importera från Tyskland, vad kan de kost isf ...då tänker jag på alla kostnader att få den kör laglig i Sverige...Kan man lita på att mätarställningar å sånt stämmer när man ska köpa en bil i Tyskland? vad bör man mer tänka på?....jag är ute efter en M3 E46. har sett att de är väldigt olika priser om man jämför med Sverige. | |
|
Tråkigaste svaret i världen men ändå ett svar.. sök och det finns troligen spaltmeter skrivet. Generellt tror jag att Tyskland främst kan ge större utbud och göra det lättare att hitta en bil med mer specifika krav än i Sverige. Priserna tror jag är jämförbara. Mätarställning skruvas nog inte mer där än här utan det är nog vid själva importen skruvning sker, så köper du bil i Tyskland av seriös handlare är det nog samma risk som i Sverige. __________ Mvh Grelle |
|
| Har liksom sett att att de skiljer väldiga priser på näte när de gäller m3 e46 från tystnad och Sverige. men du tycker ändå inte de är värt att åka dit å ta hem en? | |
|
Lägg gärna ut några exempel på bilar som du hittat och som är mycket billigare i Tyskland. ___ //Ulf |
|
|
Jag hämtade min M3a i tyskland, har inte papprena framför mig men jag vill minnas att det kostade mig totalt ca tio tusen kr att ha bilen reggad och klar i sverige. Då var det inklusive resa, interimplåtar, regbesiktning mm. /Calle |
|
|
Länk Länk dessa två är expempel. men de skanske bara e skrot bilar??:S |
|
|
Den övre står i Litauen och den undre är tidigare krockad. Citerar från fordonsbeskrivningen på "den gule": # Fahrzeug ist komplettlackiert # Nicht unfallfrei # KM - Stand laut Tacho # US - MODELL # Deutsche Fahrzeugpapiere /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
ooj da :O...ja tittade inte så noga.....men tror du att de är lönt att köpa en m3 i tyskland än i sverige... Länk |
|
|
Värt att tänka på: Kronan är står i dag väldigt lågt i värde gentemot Euron. En M3'a behöver nödvändigtvis inte vara billigare i Tyskland. Lägg även på resa, ev logi, mat och regbesiktning så har du en ganska gedigen summa. En svenskåld M3'a är generellt sett också billigare att försäkra och står sig bättre på begagnatmarknaden. Jag har haft både importerade 330 Ci samt svensksålda. Har även haft importerade M3 E46 samt svensksålda. Allt var på något sett enklare med de svenska versionerna. Jag säger så här: Satsa på en bra Svensksåld med duktig historik. Du har igen det i längden. Lycka till. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
| okay, tack så mycket. Ja frågar bara för att jag inte vet vilket som är bäst. så tack så mycket för tips!... | |
|
När du tittar på bilar i Tyskland titta då i första hand på de som säljs av auktoriserade handlare och möjligtvis andra större seriösa handlare. Då får du en bättre prisbild att jämföra med. Tror säkert du kan hitta bilar som är något billigare än vissa sv-sålda men samtidigt så ligger ju en importerad något lägre i pris den dagen du själv ska sälja den. Att man idag väljer att köpa en M3 i Tyskland skulle väl främst vara för att utbudet är större och om du har väldigt specifika krav på utrustning och färg så är ju chansen större att hitta en där. Kostnaden att ta hem en bil beror ju på en mängd faktorer, t ex hur resan går till, hur långt ner i Tyskland bilen står, hur långt upp i Sverige du bor, etc... Räkna med 8-12' för alla avgifter och resekostnader. ___ //Ulf |
|
| De viktigaste är väl historiken och miltalen för mej. sen är de ju ännu bättre om man får en färg man gillar oxå.... | |
|
Tyskland är som resten av världen. Är det "för" billigt så finns det oftast en anledning... __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.