|
|
|
|---|---|
|
Har en 525ia Touring -02 14 000 mil svsåld När jag drar växelspaken till sportläget/manuella läget händer oftast ingenting. Det enda som händer är att indikationslampan vid D slocknar, men lampan vid Manuell/Sport tänds inte. Ibland går sportläget i och man kan växla manuellt, men det är ganska sällan. I övrigt går lådan kanon. Nån som har ett tips om vad det kan vara? | |
| Efter att ha stått i garage funkar det klockrent. Fukt i nån kontakt kanske... | |
|
Scheize... Nu fungerar inte sportläget igen. Någon som har ett tips? |
|
|
Gick igenom gamla kvitton och hittade att man felsökt detta 2005 på BMW och kommit fram till följande: "Glappkontakt i kabel eller kontakt vid växelspaken under damasken" Någon som varit med om liknande eller bytt detta? |
|
|
Det finns ett mektips på hur man kopplar om lite under damasken för att vända på upp- och nerväxlingsriktning för den manuella växlingen. Då tar man av skivan runt växelspaken, så ledningar o kontakter blir åtkomliga. Om du gör det, kan du ju kontrollera ev glapp där iaf. Billigare än verkstad. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Hej! Hittade du nån lösning på problemet? Jag har samma krångel med min låda... Mvh Janne |
|
|
Tog av locket kring växelspaken, tog loss kontakten(erna?) och hade på rengörings- och kontaktspray. Fungerade sen klockrent. Lycka till! |
|
|
Ingen av er som kom in med svar vad det var för fel på era "lådor"? Min slutade att fungera plötsligt, lampan lyste inte, sportläget fungerar inte utan bara automatläget som fortsätter fungera trots skiftningen. Öppnade locket för att kolla vad som skulle kunna vara fel - hoppades på att enbart smörja... En av kablarna var avskavd samt gått av på ett annat ställe. Hittade en film på Youtube som löste detta problem , någon av er som har provat? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.