|
|
|
|---|---|
|
Halloj, fick för mig att när jag köpte min 530 -04 e60 att det var navigering på den, dvs gps men har sökt i menyn och hittar det inte. Förstår att man måste ha en skviva men hur funkar det egentligen, kan man ladda ner det på nätet någonstans eller har jag kanske inte gps inbyggd? | |
| Ett snabbt sätt att se om du har navi är om du har två st "cd inkast" i instrumentpanelen. Har du det så bör det stå DVD ovanför det ena och där i skall det sedan sitta en Navi-Dvd. Sen skall du ju kunna välja Navi i Idriven? | |
| ok tack jag har bara ett inkast så då har jag nog inte navigering ändå. | |
| jag har ett inkast men jag har navigering .. tror nog att om man har 2 så är det för att man kan kolla på film ... och ifall du har naavigering så står det ju i menyn entertainment , navigation mm ? | |
| De tidiga navisystemen är CD-baserade. Senare kom DVD-baserade system och då fick man två inkast. Finns det ett navigationsalternativ i idriven så har du navigering. På bilar utan navi står det istället OBD, On Board Computer. | |
| på min står det on board computer, trodde det var någon form av navi men det verkar inte så då. tack för alla svar! | |
|
DVD-baserade system har funnits från begynnelsen. Business navigation är CD-baserat. Professional navigation är DVD-baserad. Funktionerna skiljer med årtalen men de tidiga Business har ingen karta utan endast pilar. Står det inte Navigation i menyn, så tyvärr... |
|
|
Vill du prompt ha navi så är det enkelt och relativt billigt om du hittar beg. delar att bygga in den lilla (business). Kolla min instruktion i GDS-delen här på AP. Jag har en tomtom åxå som både är bättre o billigare men tyckte det såg så b ut med den där sugkoppen i rutan så jag drog in orginalprylar istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.