AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.692

Gps /navigering

da
5
danbanan73
120 d xdrive 2013
750i xdrive 2010
Halloj, fick för mig att när jag köpte min 530 -04 e60 att det var navigering på den, dvs gps men har sökt i menyn och hittar det inte.
Förstår att man måste ha en skviva men hur funkar det egentligen, kan man ladda ner det på nätet någonstans eller har jag kanske inte gps inbyggd?

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ett snabbt sätt att se om du har navi är om du har två st "cd inkast" i instrumentpanelen. Har du det så bör det stå DVD ovanför det ena och där i skall det sedan sitta en Navi-Dvd. Sen skall du ju kunna välja Navi i Idriven?
da
5
danbanan73
120 d xdrive 2013
750i xdrive 2010
ok tack jag har bara ett inkast så då har jag nog inte navigering ändå.
jag har ett inkast men jag har navigering .. tror nog att om man har 2 så är det för att man kan kolla på film ... och ifall du har naavigering så står det ju i menyn entertainment , navigation mm ?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
De tidiga navisystemen är CD-baserade. Senare kom DVD-baserade system och då fick man två inkast. Finns det ett navigationsalternativ i idriven så har du navigering. På bilar utan navi står det istället OBD, On Board Computer.
da
5
danbanan73
120 d xdrive 2013
750i xdrive 2010
på min står det on board computer, trodde det var någon form av navi men det verkar inte så då. tack för alla svar!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
DVD-baserade system har funnits från begynnelsen.
Business navigation är CD-baserat.
Professional navigation är DVD-baserad.

Funktionerna skiljer med årtalen men de tidiga Business har ingen karta utan endast pilar. Står det inte Navigation i menyn, så tyvärr...
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Vill du prompt ha navi så är det enkelt och relativt billigt om du hittar beg. delar att bygga in den lilla (business). Kolla min instruktion i GDS-delen här på AP.

Jag har en tomtom åxå som både är bättre o billigare men tyckte det såg så b ut med den där sugkoppen i rutan så jag drog in orginalprylar istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.