AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.264

Tips på sänkningssats och stötdämpare?

xd
17
xd0
BMW 320iA (e36) - 1992
Tja,

Har en BMW 320 E36 från 1992 (I trafik första gången i Sverige: 1992-04-15) och Det är så att höger bakstötdämpare och vänster framstötdämpare läcker och jag behöver byta ut dom omgående.

Antagligen behöver samtliga fjädrar bytas då de inte är bytta på bra länge (om ens någonsin). Ska jag byta 4st stötdämpare så kan jag lika gärna byta samtliga fjädrar också.

Vad rekommenderar ni för märke på stötdämpare? finns det några billiga butiker/e-butiker i sverige? Kan man köpa vanliga stötdämpare om man ska ha sänkningsfjädrar eller måste man köpa en komplett sänkningssats?

Har kollat lite på ebay i tyskland och verkar som att Bilstein B4 stötdämpare fram + bak kostar ca 2500 med frakt. Är dessa något ni rekommenderar?

Kan man tex kombinera Bilstein B4 stötdämpare med h&r/eibach eller andra sänkningsfjädrar?

För övrigt som nämnt ovan så är bilen i trafik i sverige 1992-04-15, vilket antagligen betyder att jag måste köpa stötdämpare/fjädrar som är anpassade för bilar som tillverkades mellan 1991 och 1992-05? vad är det som skiljer dom tidiga mot dom äldre bmw e36 vad gäller stötdämpare?

Tack på förhand och ber om ursäkt för detta röriga inlägg.
xd
17
xd0
BMW 320iA (e36) - 1992
Om jag förstått det hela rätt, så är det bara olika fjäderbenslager mellan 1991 - 1992-05. Stämmer det? Borde man inte kunna köpa ett kit med stötdämpare (för 1992-06 - 1998) och flytta över fjäderbenslagrena från gamla stötdämparna?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Länk
och
Länk
så har du allt nytt och sänkt på samma gång.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.