AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.890

Låser inte upp passagerardörren e91

TD
21
TDS-Power
525 TDS -93 (Såld) 320d -06
Hej, nån som har en aning om hur man får upp en dörr som inte låser upp sig och hur man får bort dörrsidan? Min höger fram dörr har nämligen fått för sig att förbli låst, allt annat i dörren fungerar så jag misstänker att c-lås motorn är den skyldige. Har provat att pilla upp låsknappen men det hjälpte inte, den bara fjädrar ner igen.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Dörrsidan tror jag inte du får bort utan att öppna dörren först.
Kanske att du kan bända ut den i bakänden..
Ta bort innläggslisten som sitter mitt på dörren, och även yttre delen på handtaget som man stänger med. Där under sitter torxskruvar. Sen sitter resten bara med klipps runt hela dörrsidan.
Centrallåset vet jag inget om..
TD
21
TDS-Power
Nu har jag fått upp dörren, fråga mej inte hur men rätt va det va så gick det öppna den innifrån. Har även haft bort dörrsidan och kikat lite men hittar inga solklara fel så det är väl bara att åka och hämta en ny c-lås motor. Nån som vet om dom är svindyra eller?
TD
21
TDS-Power
Har forskat lite mer i saken idag. Va inne hos den lokala BMW handlaren och skulle köpa mig en c-lås motor men dom påstod att den inte finns att köpa lös, den är tydligen ihopbyggd med låskistan som dom ville ha 1500:- för så jag tackade nej. Så nu har jag beställt en ifrån skroten för 700:- istället. Bara hoppas på att det är den som har havererat.
TD
21
TDS-Power
Då har jag bytt c-låset/låskistan och nu fungerar det prima igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.