|
|
|
|---|---|
|
Har just bytt 4:3 skärmen mot 16:9 samt bytt Mk2 nav till Mk4. Kopplat bort Trimble enheten. Vid uppstart får jag välkomstbild i Wide-format,sedan blir allt i 4:3 format. Måste tv-modulen även bytas ??? eller kodas. Brände kartdvd från P-viken ,funkar perfekt. Vad göra för att få Wide-format. hasse | |
|
Koppla den blåa kabeln från videomodulen direkt till naven så skall bilden bli rätt. Du måste också koda naven till din bil på BMW eller via ibusen och programmet Navcoder. |
|
|
Tack Men varför måste jag koda naven,Kan man göra detta själv ,om finns det instruktioner hur man gör. Hasse |
|
|
Här kan du lite info om navuppgraderingar, Länk Info om Navcoder, Länk Jag skaffade en I-bus adapter och Navcoder och kodade naven själv. Mina Info- och Select-knappar funkade inte innan omkodning. |
|
|
Tack för infon Har inget språkval under inställningar ,har detta med kodningen att göra. Info knappen funkar inte heller.Har beställt Ibus adapter+navkoder Om jag vill ha WideScreen ,tills jag får Ibus prylarna,kan jag Koppla den blåa kabeln från videomodulen direkt till naven tillfälligt hasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.