|
|
|
|---|---|
|
525:an ska in på garantireparation då den har början till rost på bakluckan och lite klarlacksläpp på främre stötfångaren. Så långt allt väl och BMW tar det på garantin. BMW erbjuder dock ingen lånebil under den ca 1,5 vecka som reparationen tar. Försäkringbolagets hyrbilsersättning gäller endast vid skada och inte vid garantireparationer. Någon här som har fått BMW att ställa upp med lånebil? | |
|
Hallå vad skall de göra som tar en och en halv vecka bygga ny bil till dig eller ? max 3 dagar som jag ser det men då får man ju lämna den dagen de börjar på den. Jag fick ny bagagelucka till min men den var iofs redan lackad när de fick bilen Hoppas att det löser sig Ha deT Ps. de skjutsade hem mig sen fick jag själv hämta den |
|
| Om det är något som kan reklameras är läget ett annat, till din fördel. Men frågan är vad för grad av rost som går att reklamera och inte. Hör med din konsumentvägledare om det finns några riktlinjer för rost. | |
|
Det är en leasingbil så konsumentköplagen är inte tillämplig här. Jag har hört att en del får luckan bytt medan andra har fått luckan spacklad och omlackerad. Troligen tänker de göra det sistnämnda på min bil om det ska ta så lång tid. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.