AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.191

Grand Coupe concept går i produktion

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Goda nyheter för alla älskare av stora, snabba coupéer! BMWs styrelse har godkänt produktionen av "Grand Coupe". Kolla dessa bilder och njut - tycker själv att den är skitsnygg:
Länk

----
BMW CS #6212
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Men varför så stora bilar jämt? Kan de inte göra en likadan på 3-serien? Typ A5 sportback.

"BMW six appeal"
Buspelle
Designmässigt en mycket snygg bil, men gigantiskt stor. Ungefär som en tillplattad GT5a. Skulle också vilja se en likadan, men i 3-seriens storleksklass.
Vacker bil som nog är betydelsefull för BMW.
Tror ni inte att denna "Grand Coupe" banar väg för nya kommande mindre coupémodeller?

mvh/ Anders
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
En framtida Alpina-version av denna kaross är numera min drömbil... Ärligt talat den snyggaste 4-dörrarsbilen jag någonsin sett.

en 3-serie gt s'gs ju vara på gång till nästa generation 3-serie..
alecci: ja en alpina-version hade itne suttit fel:P
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
En stor Gran Coupe skall vara...ja, stor. Förstås! BMW har saknat en maffig stor coupe i alla år. Nåt att konkurrera med MB:s CL och CLS. Småkuppar finns det väl så det räcker. 1 serien och 3 serien tex. Och snart även 3-serie kombikupe. Hur och varför man nu skall klämma in fyra dörrar i en så liten coupe. Men smaken är olika. Denna känns helrätt!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
påminner om Passat CC

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, det var ju en association...

Själv tycker jag det är en snygg mix av E46 "XL" fram, F01 i mitten och snyggt avrundat av CS-koncpetet/nya 6-serien i baken. Funkar fint för mig! :o)

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.