|
|
|
|---|---|
|
Min grå BMW730d bliv stulen den 26/3 från mitt carport reg numer AKX 675 hör av er om ni har sätt något tack 0708956008 Noah Brown | |
|
Gör ont att höra! kolla så de inte ligger på båt mot Baltikum! vart i sverige?? |
|
| Menar du 26/4? Om det var en månad sen så är den borta för alltid. | |
|
den bliv stulen den 25/3 i VEGA tur att jag inte har IF :-) Noah Brown |
|
|
hur kan man sno en E65 2004? Noah Brown |
|
|
Bilbärgare typ........... Ja man förstår att försäkringsbolagen är misstänksamma. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
noah: Var det inte din bil som var till salu ett tag, eller minns jag fel? |
|
|
ja det var den Noah Brown |
|
| Det är nog inte bara IF som kan krångla. Läste förresten att ett antal nya X6:or nyligen har stulits utan nyckel och BMW samarbetar med polisen om detta. Så omöjligt att stjäla en bil med startspärr är det inte. | |
|
Nädå, det går utmärkt att sno en BMW med startspärr. "Allt" man behöver göra är att knäcka koden - vilket man visst gjorde rätt så snabbt i Ryssland på den gamla X5:an. BMW jobbade i kapp och problemet skall visst vara (hyfsat) löst. Det kräver visst stora pengar att få sådana spärrar knäckta, så det krävs lite finansiella muskler bakom - mao blir bilen snodd så är det inte en lokal lycksökare utan mer av en liga som jagar bilar som de vet de kan avyttra - eller behöver grejer från... ---- BMW CS #6212 |
|
| Dessa ligor vet precis hur man avaktiverar BMW´s originallarm snabbt och utan problem... | |
|
Undrar hur tjuvarna får ut bilarna ur landet (finska gränsen)? Finns risk att ersättning kan bli svår att kräva? |
|
|
turbo4ever: man lastar in dem i en kontainer eler lastbil. sök på www.garaget.org : sökord:gemballa där får du ser bild på hur det fungerar i praxis |
|
| Garaget, Länk | |
| Fruktansvärt. BMW och VW-gruppen borde ha betydligt bättre stöldskydd på sina finare bilar. Stöldförsäkringspremierna för dessa bilar lär vara maffi(g)a. Annars varför inte en hemmagjord gömd startspärr? (Sänker inte direkt premien, men bilen bli väldigt svår att själa om den inte ens går att köra) | |
|
turbo4ever: det är få människor i detta avlånga land som inte har kunskap om hur man tillverkar en egen startspärr. jag är en av dessa... samt att jag är skitskraj fr att någon ska knycka mina lysen och airbag. tur att jag inte har faceliften då.. och inte heller M-paket. men med tanke på att man precis haft inbrott hemma så tar paranoian över jävligt ordentligt. |
|
| Men varför sånt jobb för en gammal 730d Med säkert många mil???? Okej om det var en nyare 7a men inte en gammal e65a.... | |
|
Hur långt bilen har rullat vet ju tjuvarna endast om dom har kollat upp bilen tidigare. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.