|
|
|
|---|---|
|
Mina bromsljus vill inte vara med längre och det är varken säkring eller lampor som är trasiga. Så nästa steg blir att kolla kontakten. Nu är det så här att jag är TOTALT oteknisk, kan knappt tvätta bilen själv... Tror ni att jag klarar att byta denna kontakt, som jag förstår ska sitta vid bromspedalen? Är det någon som har lust att beskriva lite närmare hur man gör? Försök skriva så att en idiot förstår, för det är så ni kan betrakta mig. | |
|
du ska börja med att skruva bort plastkåpan som sitter på undersidan vid förarplatsen med ett antal skruvar. de sitter skyddade av små platsskydd. det är även monteringsplattor till varje skruv, så förbered dig så du har en burk att lägga alla smådelar i. sen tar du bort plastkåpan. nu kan du komma åt kontakten som sitter vid bromspedalen. jag kommer inte ihåg exakt hur det sitter men det ska du nog klara av. det är inte särskilt avancerat. |
|
| Rätt verktyg så borde det vara hyffsat lätt, men det kräver ordenligt med tålamod! | |
|
Sådär, nu är det äntligen avklarat.. Tog en del tid då jag till en början försökte få ut kontakten "på rätt sätt". Men den satt verkligen som berget! Till slut tappade jag tålamodet, tog en tång och vred sönder kontakten i tusen delar. Det gjorde susen:-) Sen var det bara att sätta dit den nya och tuta å köra igen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.