|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en E34 M5 3,8 som misständer lite. om man belastar bilen så känns det inte märkvärt. Men kör man istället försiktigt och låter motorn öka i varv sakta så känner man att den misständer. Och på tomgång hör man det väl, då man känner det bäst är då man precis håller gasen så att den inte slår av insprutningen (motorbromsar). Inget som påverkar bilens kraft ialafall, den drar och går hur bra som helst då man sular ner, tar inte överdrivet med bränsle heller. Kliat mig i skallen några gånger om nu, skall det vara såhär? Har även haft lite problem med bilprovningen med avgasvärden. Dock verkar dom ha löst sig nu då jag mätte sist. Har gjort komptest, bytt bränslefilter, luftfilter, oljefilter, motorolja, samt kollat upp lambdasonden. Tändstift även bytta. Någon som har några tips? Mvh | |
zcooter |
Kanske en ventiljustering skulle kunna vara en lösning om det nu inte är gjort nyligen |
|
Tror det kan vara ett tag sedan, är fullservad måste gå in och titta när det senast gjordes. Då man startar den kall så går den jämt och fint tills den just hinner bli lite varm 3-5min. som jag upplevt det. Kanske hinner med att kolla spelen imorgon. Hur känsliga är dom med ventilspelen? Skulle det kunna göra en ojämngång ifall det felar lite från kall till varm? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.