|
|
|
|---|---|
|
Ska inom kort köpa en e46 touring! Vill absolut helst ha en 330 , men fastnade lite för denna i nacka! Länk Tyckte inredning var väldigt passande, annars inget speciellt med den bilen! Som sagt, några svagheter dom brukar ha? | |
|
Allt är väldigt individuellt och beror helt och hållet på bilen i fråga. Jag tyckte att jag gjorde ett bra köp för 4 månader sedan när jag köpte min 320 från 2000. Hade haft en ägare och allt såg fint ut. Nu står jag här med en motor som beter sig hur konstigt som helst, knappt BMW vet vad som är felet. Har fått byta bromsokshållare, bromsskivor, belägg runt om 2 gånger för att något tydligen var fel med ok'en som kunde lagas, vilket jag givetvis gjorde. Ventilkåpa & ventilkåpspackning har också bytts. Väldigt mycket rost har börjat äta upp bilen sakta men säkert, sånt som inte syntes i vintras men som nu blommat upp ganska ordentligt. Och som sagt, nu har jag förmodligen en ganska skön räkning som väntar när BMW hittat felet på min bil.. Men å andra sidan så har jag två vänner som är ägare till varsin 328 som i princip aldrig har krånglat. Lite rost här o var vilket alla E46'or har i princip, men annars är dem hur fina och stabila som helst! Jag skulle ta reda på så mycket historik som möjligt i ditt fall för att sedan försöka avgöra hur den behandlats genom åren. |
|
|
Nja, alla e46 har inte rost lite "här och var" Hitta en -04 och uppåt som har tolv års rostskyddsgaranti (BMW är frikostiga med att byta ut diverse delar) alltså 6 år kvar! Många av e46 som rullar har många delar byts tex på min på dom senaste 4 åren: fyra dörrar, en motorhuv, en baklucka :) och här finns ingen rost! (än så länge) Sen å andra sidan så där BMW byt delar har det väl inte direkt rostat utan det är galvet (E46 har hel galvad kaross) som börjat "bubbla" Så det finns garanterat finna e46:or! Less is More |
|
| Hade som mest tänkt lägga ut 90-95tkr så en -04 och uppåt kanske blir svår att hitta. långmilare vill jag heller inte ha och ska de vara en 325:a så ska de vara något speciellt med bilen, typ fullsmetad med utrustning eller som bilen ovan färgglad skinnklädsel m.m! annars en 330. | |
|
En 01:a, 330 Touring med cirka 15-16000 mil går väl att få loss för 75-80000 känns det som... Frasse |
|
|
Köpte en 325i 02 touring i somras och följande uppmanar jag dig att kolla: att inte fönstret i bagageluckan tjuvöppnar sig - det finns gott om trådar om det - sök på microbrytare . min funkar men många andra har strul att AC kyler inte bara förare utan även passageraren (min nu påfylld och funkar bra) att värmeslingorna i bakrutan funkar - kan bli avgnagda om någon lastat oförsiktigt invändigt I cabben har stolvärmen pajat och det är trådarna i stolen som gått av - i princip olösligt att laga för rimliga pengar tydligen är fukt i framblinkers inte optionellt utan standard ;-( har eftermonterat krok och elektrisk motor/kupevärmare Vi köpte vår lågmilade 325-touring för knappt 100k i somras, halvskinn /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hehe, ja andreas_r, nu menade jag inte att ALLA rostar, men dem flesta. Du talar ju lite emot dig själv när du skriver det du skriver eftersom du själv uppenbarligen också haft problem med rost och därmed bytt alla dörrar, baklucka m.m? Hur som helst så är det som sagt väldigt individuellt, och det är upp till dig som köpare att försöka ta reda på så mycket info som möjligt om bilen och därefter skapa dig en egen uppfattning och utgå ifrån det. Småfel och annat som kan döljas kan du oftast inte få reda på så lätt ändå, tyvärr.. |
|
|
Vad tror ni om denna? Länk Är så bilsugen nu så de är väldigt jobbigt=( fick en känsla av att de är en seriös vagn! |
|
|
Ser ut att vara värd att kolla på. Den saknar farthållare, vilket får mig att tro att den är privatimporterad, men det gör den ju inte per automatik sämre. Båda mina BMW är importbilar. Jag pratar dock svenska med dem och vi förstår varandra utmärkt ;-) |
|
|
Den är importerad....bjud honom 80000 och se vad han säger. Frasse |
|
|
Var och en har sin förhandlingsteknik. Hade jag sålt bilen och någon bjudit 80 k utan att titta på den hade det blivit luren i örat. Den är ju vettigt prissatt. Kolla på bilen, finns det någonting av vikt att anmärka på kan det så klart omräknas till prisavdrag. |
|
| Jo hade varit bra att veta defekter m.m. Är ju ca 130 mil att åka så inte så kul om man kommer dit och skicket inte är nåt vidare | |
|
Tja...hade någon bjudit mig 80000 för min med samma mil svensksåld och full historik samt mer utrustning så hade jag sålt direkt. Frasse |
|
| Ska en -01 330 dra olja? Handlar om några liter på 1000mil? Kan de vara avlagringar i vattnet i expansionskärlet? såg ut som svarta flagor? | |
| Menar givetvis att de var avlagringar i vattnet utan att de är olja? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.