|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Har en airbaglampa som lyser och efter att ha läst begagnatguiden så tippar jag på att det antingen är kontakteringen i ratten eller sensorplattan under sätet. Jag hoppas att det är ratten iallafall, så jag tänkte försöka montera loss den i helgen som kommer. Jag är inte en helt ovan mekaniker men har aldrig monterat bort en multifunktionsratt tidigare så har ni några tips eller dylikt om hur jag skall gå tillväga skulle jag vara väldigt tacksam. Mvh LP | |
| Tror det är din sensormatta som är trasig så var det på min | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man kan aldrig tro nått eller åtgärda något utan att man med 100 säkerhet vad fel är. Dvs en felkodskontroll är nödvändig. Dessutom var också kablaget til bältessträckaren defekt på "nasses" bil som jag böt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack! Kan man få en felkodskontroll gjord på närmaste BMW-verkstad så kan dom se direkt vad som är fel? |
|
| Ja. | |
|
Perfekt! Tusen tack, kollar det först på en gång. |
|
| Kostar väll säkert 500kr att bara få det kollat. Inte bättre att köpa något OBDII program istället? | |
| Njae, tror jag överlåter sådan felsökning till proffsen då jag varken har en laptop till förfogande eller någon som helst aning hur det fungerar. Tack för tipset dock! | |
| Syns de verkligen precis var felet sitter, trodde de visade om de var vänster eller höger sida bara sen fick man leta igenom kablage eller felsöka sensormattan. | |
| Jag ringer och frågar närmaste BMW-verkstad så har dom nog svar på det, jag återkommer! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är olika felkoder på sensormatta och bältessträckare så det visar var felet bör sitta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso, oturligt nog har Autovation här i Gävle slagit igen och Eriksson Bilteam tar inte över BMW-verkstaden förrens om ett par veckor. www.gd.se/nyheter/gavle/1.1962353-eriksson-bilteam-tar-over-bmw-i-gavle |
|
|
Nuså! Eriksson Bilteam hade invigning i helgen och jag lämnade in bilen imorse för *enbart* en felkodskontroll. Dom lyckades tydligen inte höra vad jag sa så dom löste problemet också, som satt i bältespännaren, utan att jag behövde betala. Ärendet löst. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.