AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.259

Värdering 535d -07

Hej

Jag undrar vad en bra utrustad faceliftad 535d -07 värderas till?
Svensksåld, 8000mil, M-pkt.
Glömde skriva att bilen ifråga är en touring.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
I julas sålde jag en mycket bra utrustad svensksåld -07 M-Sport 530d touring för 335' 6500 mil. Kanske kan vara en viss vägledning för dig. Tror det kan ligga där omkring förmodligen inte mer med tanke på att det skiljer några mil och månader har gått samt att vi nu har F10:an hos handlarna.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har följt annonserna på Blocket ett tag när det gäller 535dT. Som Fredo skriver så verkar 335' rimligt även om en del begär mer än så. 350-390' ser man i en del annonser men de lär inte säljas för det priset.

Jag tror att många köpare vill ha sin 535dT välutrustad med M-paket, komfortstolar osv.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med ovanstående om prisbilden.

___
//Ulf
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, det verkar vettigt.

----
BMW CS #6212
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Låter vettigt.

Är jag ute och cyklar om jag säger att sedanen står ytterliggare lite högre eftersom det var fler sålda men efterfrågan är stor?

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Färre sålda sedaner ska det stå. Fler sålda touringar.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
En sedan kan väl knappast stå högre i pris. Att det såldes färre sedaner beror ju på att efterfrågan på dem var lägre. Och det har väl inte förändrats - Sverige är ju kombins förlovade land.
Antal nysålda sedaner/Tourings spelar ingen roll för andrahandsvärdet, det är ju förhållandet utbud och efterfrågan som styr prisbilden. Hittills så har Touringmodellerna alltid varit mer eftertraktade än sedanerna trots att det sålts fler nya.
Tack för svaren, ställer mig dock tveksam till påståendet att en sedan skulle stå högre i kurs än en touring.
330'-340' låter väl annars som en ganska realistisk prisbild.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.