|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW bröder å systrar !! Jag har nyligen köpt en -04 e46 touring. Det sitter BMW M Double Spoke 18" original på. 225 fram å 255 bak. Vad jag undrar är hur smala däck jag kan få på bak fälgen för den är djupare än fram vad jag förstått. Kan någon tänkas veta detta ? Tack på förhand ! Mvh Nicklas | |
|
Du kan få på 225, men det ökar riskerna att du skadar bakfälgarnas kanter eftersom att däckets skyddslist inte täcker fälgkanten ordentligt. Ett annat alternativ är att köpa en annan uppsättning med smalare fälgar exempelvis Länk för att kunna ha 225/45-17 runt om. Vill du ha det absolute smalaste är det 205/50-17 som gäller och krävs antingen Länk eller Länk |
|
|
hej Det framgår inte vilken modell du har.Har du en modell med större motor är minimum 225 45 17. Det framgår ju av instrumentets text. Håkan |
|
|
Vi kör på 205x55x16 resp 205x50x17 på vår 325 E46. Funkar bra på 7" fälgar. Är dina fälgar är bredare, 7.5" så bör du ha 225 eller inte smalare än 215 om du är lite rädd om fälgarna Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
På dessa fälgar kan du montera 245/35-18 men inte så mycket smalare än det. Då kommer det att se konstigt ut då bakfälgarna är bredare än framfälgarna. Mvh Henrik |
|
| Tänk även på vägsprickorna. Åkte för ett par dagar sedan på en liten asfalterad väg där man lätt hade ramlat ner med 185:or ;) | |
| På original fälgar skiljer det 0,5" mellan fram- och bakfälgarna. | |
|
Tack alla för era inlägg ! Detta hjälpte gott !! Mvh Nicklas Once a BMW...... Mvh Nicklas |
|
|
Även jag kör som karlhilding på våran 320D. Funkar kanon och är inte alls spårig eller speciellt högljudd. Thank god att man växt ifrån lågprofildäck.. :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.