|
|
|
|---|---|
|
Vad är det som driver att t.ex. 3-serien blir större och större år för år? Personligen tycker jag nog att E46 kändes lite tightare än den E91 som jag har nu. Jag tycker E90 känns lite för stor och tung. Och jag vill inte ha en 1-serie! Är det verkligen så att man hela tiden vill ha större och större? En annan aspekt. Det är ju en sak för andra bilmärken typ VW som har namn på bilmodellerna typ Polo & Golf. Då kan man ju lätt putta in en ny bilmodell som är mindre än Polon. Bara hitta på ett nytt namn... Men BMW:s 1-serie är ju i golfklassen. Varför kallades den inte för 2-serie istället? | |
|
Kan bara instämma.... När jag ser på min lilla e36 bredvid en modern småbil ser de jämnstora ut, e36 dock smäckrare. Sålde min senaste kombi då jag endast är i behov av en liten stadsbil.. Men e36 är hälften så dyr, dubbelt så rolig och nästan lika smidig! |
|
| Antar att bilarna växer för att folk vill betala mindre för mer :)?, dom anpassar sig till oss ?. | |
|
Så lätt så. För varje ny modell så måste den bara bli lite bekvämare, lite bredare, lite längre, lite med axelutrymme, lite mer benutrymme, lite större koffert, lite större motor/fler hk, bredare spårvidd, längre axelavstånd osv. Annars upplever inte gemene man att de behöver byta bil så ofta. Känns ju bra att sätte sig i en nyare 3-serie med lite bättre rymd. Tycker i alla fall de flesta. Jag har svårt för alltför för små bilar. När man gnuggar axlen mot passageraren. Och jag har alltid tyckt att E34/39 är alldeles lagom som Peps sjunger. Och hade gärna sett någon centimeter till på 3-serien så den hade tangerat gamla E34. Men då skall BMW komma med en 2-serie mes samma utrymme som E46 men det har kanske 1-serien. Samma innermått som E46 eller?? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
BMW får väl göra en rockad i nomenklaturen. 1-serien får bli 3-serie, 3 blir 5, 5 blir 7 och 7an får bli den helt nya 9-serien. Vilken nyhet det skulle bli :) Då skulle det också bli lättare att få folk att byta bil. "Nu får du en 5-serie för (nästan) samma pengar som du gav för din nuvarande 3-serie. Mer prisvärd än någonsin!" Eller nåt... Jag tycker inte att vår E91 känns särskilt mycket mindre än vår tidigare E39T. Bagaget är lite mindre men kupén känns nästan lika stor. "BMW six appeal" |
|
| BMW kommer ju att ta fram en citybil som är mindre än 1:an och framhjulsdriven. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.