AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.433

Stänga av bältespåminnare e92

Är det någon som vet om man enkelt kan stänga av bältespåminnaren på en e92a? Har kollat runt lite på autopower men hittar inget konkret.

Åker för närvarande Alpinvit 320dM Coupé e92.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Bara att koppla bältet runt kroppen och sen sätter du ner den där metallsaken i sin hållare. Det brukar hjälpa för mig iallafall...

// Jonas
Nej, det är inte möjligt att stänga av bältespåminnaren utan att göra större ingrepp på bilens elektronik, vilket jag högst avråder från.
Borde väl bara vara att klippa ett bälte på skroten och ta själva låset som man sen kopplar i om man lastar i framsätet? Eller sitter det andra sensorer?
2s
255
2sexy4u
640iA -11
Var på semester i Grekland och där sålde man upphottade bälteslås. Bara att plocka ett på skroten och så får regeringen plocka fram symaskinen så får du ett custummade bälteslås.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
illa att hålla på med sånna här volvo fasoner! har sagt det förut, det går utför.
Det är väl bara bra att folk uppmärksammas på att använda bältet.
Jag använder alltid bälte när jag kör och det tycker jag också att andra skall använda.

Det när jag kommer hem efter jobbet och som jag skall fippla upp nycklarna till garageporten som jag tar av mig bältet. Att sedan dra på sig bältet för att parkera är helt onödigt eftersom det är knappt styrfart på fordonet tills parkering. Däremot är det störande att bli påmind om att använda bältet eftersom det är helt onödigt.

Jag tänkte att det fanns någon enkel inställning som man kan göra, på samma sätt som det går att sänka volymen på gong-gongen.

Eftersom jag gillar original går tyvärr byta ut/sy i bältet bort. Modifikationer i bilens elektronik är tyvärr inget heller som jag varken vill eller kan.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
"Det när jag kommer hem efter jobbet och som jag skall fippla upp nycklarna till garageporten som jag tar av mig bältet. Att sedan dra på sig bältet för att parkera är helt onödigt eftersom det är knappt styrfart på fordonet tills parkering. Däremot är det störande att bli påmind om att använda bältet eftersom det är helt onödigt."

Det går inte igång någon varningssignal om du håller "knappt styrfart" så vitt jag vet.
Jag har 100m från postlådan till min uppfart och det låter inget om jag kör sakta den biten utan bälte.

// Jonas
Jonas: Ok, knappt styrfart var väl kanske att ta i men 50 meters krypkörning är kanske bättre beskrivet. På min bil går varningssignalen igång men jag har en 08a. Kanske är skillnad.

Hur jobbigt kan det vara bara den lilla biten? =)

Det du kan göra är att sänka ner varningssignalen kraftigt. På farsans så hörs det knappt utan någon musik på.

Kolla det, kostar nada:)

Med vänliga hälsningar // A73X
Ja du, lite av ett västvärldsproblem är det allt men jag tycker att signalen är stressande. Volymen är minimerad men är ändå ganska ljudlig. Lite för ljudligt enligt mitt tycke...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.