|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E89 utan "komfortlås" eller vad det heter, och såg att det finns några (minst två) som gör dosor som utökar funktionaliteten till fjärrkontrollen. Se dessa: Hos wit-usa.com: Länk Länk Hos reinhold-engineering.de: Länk Har någon installerat någon av dessa (på en E89, eller annan tidigare modell)? | |
|
Hej patrikhson, Själv tänker jag beställa Smart Top då den kan uppgraderas samt konfigureras lätt via usb och en laptop/netbook. På Länk hittar du massor av info om produkterna. Finns även en svensk handlare som säljer Smart Top men deras hemsida är lite torftig vad gäller produktinfo. Kul med en till E89:a på ett svenskt forum! |
|
|
Jo, E89... :-) Hmm...SmartTop verkar kanske bättre. 3295SEK från MBSCA-Shopen...ska jag vara först (i detta forum i varje fall) att testa det? |
|
|
Det var dom jag tänkte på. Observera att makapären på bilden ser lite outdated ut! Så jag vet inte om det är den senaste versionen. Köper man från EAS så får man även tillgång till en uppdateringssida. Kolla med MBSCA om versionsnummer och uppdateringar. Är allt ok så är priset kanske lite billigare än att importera till och med. Jag har haft min Z4 i 5 dagar nu, absolut fantastisk bil :-) |
|
|
Hur går det med SmartTop funderingarna? Har du beställt? Nyfiken |
|
|
Beställt, ligger på posten för hämtning. Anledningen jag vaknar så tidigt idag, fredag, är att jag ska förbi posten och sedan montera det hela...så, rapport senare idag! |
|
| Låter bra. väntar med spänning:P | |
| Kul! | |
|
I förmiddags gjorde jag installation enligt denna beskrivning, nästan, på Z4 E89 -10: Länk Det som jag gjorde annorlunda var att löda fast 12V och jord (litar inte på klämkontakter) och samtidigt satte jag dit en säkring på +12V-anslutningen. Dvs, jag lödde fast saker istället för att använda klämkontakterna som syns vid pil nr 3 på bilden vid steg 9. Det var lite mäckigt att få ur sladdarna ur den stora kontakten (dvs, 40+41 i steg 9 och 13+14 i steg 10) och det som tog längst tid. Tog kanske 45 min-1h att göra. Men det funkar precis som utlovat. |
|
|
Vettigt att löda då de flesta "not working frågorna" besvaras med: kolla så att klämkontakten verkligen har kontakt! Behövde du programera något eller var den redan konfigurerad för E89? Vilken leverantör valde du? Tack för rapporten! :-) |
|
|
Den (STLFBW1) fungerade mot E89 direkt. Dock måste den naturligtvis programmeras när man installerat den. Gör via blinkersspakarna. Jag kollade inte programversionen, men lämnade USB-sladd utanför (dock bara 1-4cm så det inte finns risk att sladden fastnar i cab-fällningen -- så man får använda USB-förlängningssladd när man ska koppla mot en dator). Köpte av MBSCA-shopen, via denna websidan: Länk |
|
|
Jag har hittat ett annat sätt! Med CTMfree så pluggar man bara in i OBD2-uttaget, trycker på en knapp, tar bort den och simsalabim så kan man öppna/stänga taket i upp till 40 km/h. Länk |
|
|
Shadow 4. Det låter kanon. Hur får jag tag på denna pryl? Vad kostar den ungefär? |
|
|
Eftersom jag inte har fått något svar så provar jag igen. Jag är mycket intresserad av en sådan modul som "Shadow4" Rekommenderar. Skulle denna modul fungera även till E93 samt gamla Z4:an kanske? Var kan jag köpa denna ifrån samt vad kostar den? Mvh Jacob |
|
|
Hej mannfalk, ledsen att du fått vänta på svar........ Just denna är enbart till E89. Men det kommer även till andra modeller vad det lider. Än så länge går den bara att få tag i via zpost eller www.prochip.de Priset är 249,00 Euro hos tillverkaren. |
|
| CTMfree till E93 är nu klar! Öppna och stäng upp till 60 km/h! | |
| Nice var kan jag köpa? | |
|
mannfalk, kolla här Länk Där finner du info om vart du kan skaffa den och info om tillverkaren. www.prochip.de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.

