|
|
|
|---|---|
|
Hej. Den benämnes 528 av handlaren och är en importbil. Äver i reg.beviset står där 528. Tillverkad 2008. Besynnerligt tycker jag. Byta upp sig? Till vad då? | |
| En US-spec bil. | |
|
Hastighetsmätaren graderad i km. Så troligtvis inte. Men man undrar varför BMW slänger i gamla 3.0. Lagervärmare kanske? Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Har du svenskt regnummer går det se rätt snabbt vilken marknad den är ämnad för. Mätare är lätt att byta. | |
|
Kolla bytbil.com. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Hittar ingen 528 på bytbil. | |
|
Iaf, från pålitligaste källan i världen: :P "2008- 528i/xi - 3.0 L N52B30 I6, 230 hp (172 kW; 233 PS)" Länk |
|
|
Länk 528i säljs i Nordamerika, Kanada har kilometer. Stephan |
|
|
Den heter 530 på bytbil.com. Kan då vara som Stephan skriver en Kanadabil. Men bilhandlaren är inte särskilt talför ang den. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Länk till bilen i fråga? | |
|
Tror det är denna: Länk! I trafik första gången i Sverige: 2010-02-26 I trafik första gången i utlandet: 2008-07-01 Står som 528iA på transportstyrelsen. |
|
|
USA-modell (Kanada klassas också som USA-modell) byggd 7/07 avsaknad av sidopositionsljus fram innebär bytt framstötfångare = troligtvis skadad i fronten. Begär ut car-fax på den om intresse finns. Länk Stephan |
|
| 7 records i Carfax, men det behöver inte betyda ngt. | |
|
Märkligt. Om det är en Nordamerikabil skall den bara ha 6 direktvalsknappar istf 8. hur mycket är egentligen bytt på denna?!? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius. Håller med! Det tyckte jag också var konstigt. |
|
|
Ja vad tror ni? Ingen 8000 mils fri service det vet jag. En märklig bil och vaför har dom gamla motorn 231 hk eller är det en nedbantad 258/272? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
I Nordamerika har dem (tills leveranserna av F10 kommer igång); 528i, 535i/535Xi, 550i och M5 (finns 6vxl) + 535Xi Touring (enda E61:an). Jag hade inte valt en 528i, dem intressanta USA-modellerna är M5 6vxl , 535i/Xi och att det är lättare att hitta en 550i/6 än i Europa. Men 528i, nja då ska priset vara lägre än en Europeisk 525i/530i. Stephan |
|
| Är det en USA-bil så måste man byta graderingen på ACC:n också så att den blir graderad i Celsius. | |
| Att byta från Fahrenheit till Celsius gör man lätt i färddatorn/iDriven. | |
|
Canada kör Celsius också. Byta från Fahrenheit -> Celsius gör lätt i idriven för din ute-tempmätare, men klimatpanelen ändras inte, då den inte är digital i E60. |
|
| Precis E60/61 är ju lite unik i och med att den inte har en digital klimatpanel. Därför lagrar ju inte heller nyckelminnet förarens valda temperatur. Men det här rättas ju till i F10. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.