AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
842

Slangen till vevhusventilationen gick av. Stopp var det också :(

Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Varför har man sån jäkla otur jämt?!

Bilen har blårökt några sekunder vid start senaste veckan. Inte alltid men ibland. Tyckte mig även se lite olja vid påfyllningslocket. 1 liter olja har även försvunnit på ca 1 månad. Så jag tänkte kolla slangen som går från vevhuset och ner. Har läst att man kan blåsa i den för å kolla om det är stopp.. Jaha.. Då lossnar skiten med ett ryck och går av! Ååååå...

Nu sitter den ihoptejpad med silvertejp haha och det lär ju inte hålla. Har inte ens vågat starta bilen.

Lägg till på det att bromsarna är slut, två däck måste bytas, insugsbälgen är sprucken (också "fixad" med silvertejp) och så klonkar det när man kör över gupp, troligen nått stag som är slut för den drar åt vänster när man bromsar samt att ratten står lite snett. Samt oljenivågivaren är paj för lampan lyser några sekunder vid start sedan slocknar den.

Detta lär ju bli en saftig räkning :( Sitter och funderar på om man ska lämna in på BMW verkstad eller Mekonomen. Närmsta BMW ligger nämligen 5 mil bort och Mekonomen verkstad finns i stan. Men om vevhusventilation måste bytas osv.. så borde ju BMW vara snabbare på detta då dom förmodligen gjort det innan många gånger??

Hur hade ni gjort?

Förmodligen är det ju stopp i vevhusvetilationen och jag vågar inte tänka på vad mer.. Kan topplockpackning vara kass?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.