|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp, Är ute efter någon i Sthlm som kan mekka bmw, har en e90 med automat motor där ena ventilen tickar lite högt vid kall motor som jag skulle vilja få justerad. Hör av er med tips. Tack | |
|
Det finns en jättebra verkstad i Tyresö. Autoclinique, tele 08-7700405. Har servat bilen där flera ggr på rekomendation av andra bmw ägare och dem är tokskyssta, relativt billiga och gör ett bra jobb! :) //Patrick Stolt ägare av: BMW 320i -99 Touring (e36) |
|
| Testa "Tyska bil" annars. Grymt najs. | |
| Eller varför inte försöka med BMW själva i Sthlm???En max 5 år gammal E90 skal banne mig inte ticka om nån "ventil", in o klaga o kräv att de fixar det på goodwill... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Detta är väl ett standardfel med tickande ventiler/lyftare på 2,5 N52 litersmotorn. Speciellt vid kall motor och bilar som körs korta sträckor. Det står omnämd i Bentelys verkstadmanual som "symtomer och observationer" (29 totalt sidor på E90) Det kan försvinna om man kör långa sträckor så motorn bli genomvarm ordentligt. Kan även bli luft i lyftarssystemet och det beskrivs även olika procedurer för att lufta ur systemet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| När den väl blir varm försvinner det men när den e kall så tickar det, lite irriterande därför vill jag få det fixat. Ingen med lite tid över som vill fixa mot en peng ? | |
Danielsson |
Jag har upplevt att det är lite som Hasso beskriver, att körmönstret är till stor del avgörande om man får det eller ej. Jag har endast hört tickandet ett fåtal gånger på kall motor och då efter att bilen stått över helgen följt av korta sträckor utan att få upp motorn i temperatur. Bilen är en 325i -06. |
| Kan berätta att tickandet försvann efter att jag fyllde på me ny bensin. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.