|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst fram och tillbaka här i forumet om chiptrim och jag undrar bara: Om det nu blir ett lyckat resultat med chiptrimningen, den drar mindre soppa och man får ut fler hästar, borde inte det ge ett högre andranadsvärde? Eller sliter man mer på motorn? Om man säger att man har två bilar, en med chiptrim och en utan, båda körs likadant, vilken kommer att ha "bäst" motor efter x antal mil? | |
|
Tror man får ett sämre andrahandsvärde:( Har du likadan körstil med båda bilarna x antal mil så ska de hålla lika bra! Mvh Marcus |
|
|
Rent logiskt borde det ge ett högre andrahandsvärde, men flertalet känner inte till hur chipstrimning funkar och drar säkert öronen åt sig. Jeppe |
|
|
Personligen föredrar jag att köpa en bil som ej är chippad eller med sportfilter här är MINA åsikter: Chip- Vet man vilket chip som sitter i? Seriös firma bakom? Är bilen motorn skött som en chippad bil ska skötas, ett chip är inte lika förlåtande mot tex andra oktantal än det opimerade m.m + rent instinktivt en som chippar sin bil brukar vilja göra det för bättre "drag" varpå man kan misstänka hårdkörning? Sportluftfilter- Släpper igenom mer partiklar än original vilket gör att motorn slits i förtid. Kontentan blir: En icke "skruvad" bil ger åtminstonde MIG som köpare högre andrahandsvärde än en "timmad" Mvh /bloom |
|
|
Håller helt och hållet med bloom. Är mycket skeptisk till alla modifieringar som gjorts (motor, transmission och chassi framförallt) när jag köper bil. Självklart är det relevant vem, vad, hur detta är gjort. Vet man hur chiptrimning fungerar vet man också att det finns näst intill obegränsat med "karaktärer" man kan få fram genom att ändra på motorstyrningen. Det finns inget som säger att alla chip är lika skonsamma mot motorn (även om alla tillverkare kanske hävdar det?). "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Tack för era synpunkter! Jag är kommer nog inte att chiptrimma, jag kör inte så fort och är inte beroende av att kunna göra snabba accelerationer. Jag är mest intresserad av att vårda bilen och det är nog vettigast att inte chiptrimma ... kanske ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.