AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.131

Ange trim i annonsen?

Verdi
Jag gissar att chiptrim sänker värdet. Jag mörkade det helt när jag sålde Audin. Kanske inte så ädelt men...

Hur brukar ni tänka/göra kring detta? Känns ju bäst att vara ärlig...
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Köpte en ett år gammal 120dM här om året. Den var då ett år gammal och det sod klart och tydligt i annonsen att KCR-box följde med. Jag gjorde bedömningen att det var ok. Har nyligen haft en reparation på en arm till turbon. BMW betalade det mesta som goodwill fast garantin har gått ut. Jag har i och för sig inte haft i boxen mer än några månader efter köpet men jag kan ju inte utesluta att reparationen skulle kunna vara kopplad till användandet av boxen.
Inte så mkt till val - det du vet är du skyldig att tala om. Punkt.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
tvesovla. VAD hände med köparens undersökningsplikt?
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Köparens undersökningsplikt sträcker sig inte så långt att man måste undersöka bilens mjukvara. En säljare som medvetet lämnar felaktiga uppgifter handlar i strid med tro och heder vilket till viss del utsläcker köparens undersökningsplikt.
In
355
Inot
745iA -02
Ganska enkelt svar.

Hur skulle man själv reagera?

Du köper en bil i tron att den är helt orginal, säljaren mörkar att den varit trimmad, du får reda på det efter köpet, hur reagerar du och vad gör du

Som den vise mannen skulle sagt: Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Residence,

Svaret på din fråga; -Ingenting.

En liten parantes (vad vet jag?) är att säljarens upplysningsplikt kvartstår och - precis som LLoydan säger - är säljaren tvungen att upplysa om fel vilka denne antas känna till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.