|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som vet vad tändkablar, fördelarlock, rotor och tändstift kostar på BMW ?? //Kalle 528i -86 | |
|
fördelare och sånt vet jag inte, men tändkabelsatserna är rätt dyra, till 535 kostar den lite över 1000 finska mark vilket med dagens valutakurs borde bli ca 1600 kr -=G535=- |
|
mackan325 |
Fördelare ca 1000 Rotor ca 200-300 Samtliga kablar 1500-2000 Men ring Need For Speed (www.nfs.nu) de importerar själva från tyskland, jag köpte fördelare / rotor till min fd M30 för ca 600:- totalt. Jag har en komplett uppsättning nya kablar (icke BMW org men helt nya komplett med BMW's plastkasett) liggande till M30 om du är intresserad. |
|
Gustav: Okej, det kan nog stämma... Markus: Tack för erbjudandet! Jag hoppar nog över kablarna så länge men jag kanske hör av mig senare. Däremot kommer det bli ett samtal till NFS. Locket och rotorn är helt slut så där har jag inget val. Bilen är ganska "välanvänd" av föregående ägare så jag vet inte riktigt om jag ska satsa några pengar på den eller låta den gå vidare. Jag hör av mig om det blir aktuellt att byta kablarna. Tack för tipsen iaf. //Kalle 528i -86 |
|
|
Är det till 528 -86 isf. kolla mekonomen .se Fördelarlock: 119.- Rotor: står inget pris men 250-300.- med varvtalspärr. Tändstift: 330.- Bra stift! Tändkablar: 1064.- //Ticco OO=00=OO __--------__ BMWCS # 4508 200SX OGS # 17 |
|
|
Men är det schyssta grejer? Okej, bilen är väl mer eller mindre slut snart men jag har svårt att lita på sådant som inte är orginal. Å andra sidan är detta ett utmärkt tillfälle att testa "piratprodukter" eftersom jag inte precis stoppar de på en M5:a. Jag ska åka dit och kolla. Tack för tipset. //Kalle 528i -86 |
|
|
Jag var på mekonomen idag och köpte en del delar och beställde annat och här är priserna på det mest akuta: Fördelarlock: 119:- Rotor: 119:- Fördelarkabeln (mellan lock och spole): 170:- //Kalle 528i -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.