|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Nä, de kan ja förstå, de e inte billigt...Känner du folk eller är de nåt folk man kan anlita om man skulle vilja styla sin bil? | |
|
Jag satt och tittade lite på blocket på 335or nyss och den som såldes för 260 papp försvann synnerligen fort. De som ligger runt 320-330 tusen har dock varit ut längre och de som ligger runt 300 000 har även dem varit ute ett tag. Nu skjiljer det sig visserligen en del utrustningsmässigt och det är väl därför vissa bilar ligger kvar längre än andra eller så kan det ju vara som så att när man väl ser bilen i verkligheten så är den inte lika fin som på bilderna. Hur som helst verkar det som att om man ska få en 335 såd idag på blocket om bilen är 07 så får man nog ca 300 000 kr för bilen plus minus 10 000 beroende på utrustning och det kan ju vara intressant att veta för alla oss bmwägare;) |
|
|
Intressant diskussion för en ny användare. Går själv i små bilbytartankar och 335 Coupé har blivit ett av alternativen tillsammans med 535d. Kan knappast säga att suget blev mindre efter senaste provkörningen. Ur en rent ekonomisk synpunkt borde man väl satsa på diesel men vi får väl se vad hjärta vs. hjärna säger. Hur som helst, priserna verkar somsagt variera en hel del. Har bland annat kikat på följande då den finns i närheten: Länk Kunde inte hitta något att direkt invända på, skicket verkar väldigt bra och i klass med pedantskött. Hyfsat välutrustad får jag väl säga utan att vara BMW- expert. Den saknar dock M-Sport vilket jag anser både har för och nackdelar. Priset känns dock lite väl tilltaget. Vad anser Ni är ett rimligt pris för en 335'a i klass med denna? Tack på förhand, |
|
|
> D.E: Skulle absolut aldrig ge mer än max 280-290´för denna bilen. Det är en 07-a och saknar M-paket, vilket är ett stort minus värdemässigt på en 335 coupé enligt min uppfattning. Jag har precis själv bytt till mig en 335xi Coupé av nyare årsmodell med X-drive, M-paket och mera fabriksutrustning än denna. 19 tummarna är med all sannolikhet replika vilket är ett minus jämfört med BMW orginalfälgar värdemässigt. Det är fälgar du köper på Blocket eller i England för ett spottstyver idag. Bilen är väldigt sänkt också, undrar hur den är att köra? > Ajvar: synd du hade 18 tummare. Har precis beställt och betalat 19" 313 BMW performance från England. Det var M3 replika på min bil vilket jag vill byta ut till orginal. Kan dock vara intresserad av dina 18" till vinterhjul (flåt), är det BMW orginal 193M? För övrigt väldigt kul och intressant att läsa den här strängen. Har också idag beställt ett Eisermann sportavgassystem och skall chippa den också. Kolfibern som du har Ajvar är också på näthinnan. Tänkte ev byta ut de diskbänksliknande interiörlisterna till karbon samt även sportratt BMW performance samt svarta njurar (min bil är alpinvit). Måste säga att 335-an skall nog ändå vara manuell. Har haft väldigt kul dessa fyra dagar jag haft bilen. Har bara haft och kört 335 coupé iA -08 (import) och 335iA Touring (svensk) -09. Speciellt med X-drive är bilen helt suverän. Kul omväxling till 530d F10. |
|
|
Hej, jag köpte nyss en Bmw 335 Coupe, sen -07, 19 tums 230, Navi prof, HIFI, sv-såld, 4000 mil, manuell SÅKLART! Perfekt skick! Jag fick ge 320.000 av en handlare.. Betalade säkert minst 20.000 för mycket men jag hade ju inbyte och då kan man inte välja o vraka:-) Var o tittade på flera och en fullutrustad 9000 milare i Lund som tyvärr var ner-rökt, men den såldes ändå med 299.000 på prislappen. Den i sthlm som det begärdes 260.000 för var riktigt snikutrustad och aldrig servad trots att den var 4 år gammal? Den bilen i växjö tycker jag oxå är alldeles för dyr + att de kluddat med sänkning...Men så lågt som 290-300 tror jag inte man hittar en välutrustad sv-såld 335 Coupe´för än iallafall! Mvh Peter |
|
|
En polare till mig hade tänkt att beställa en ny 335a - men han har sprungit på denna, vad tror ni om den? Länk /Andreas. |
|
|
Den var ruggigt snygg! Men vetifan om 510' är rätt pris.....känns dyrt. //Marin |
|
| Imponeras ständigt av 335ans andrahandsvärde, bilar säljs för samma pengar som för 1,5 år sedan! | |
| Sålde min 335 cab -07 utan M-paket för en månad sedan för 395', Bilpriser.se värderade den till 329-348' vid privatköp och 369' hos handlare. | |
|
Ja det verkar onekligen lite konstigt Oskar:-) Det måste bero på att det inte finns jättemånga ex till salu och att det är en bra kombination av bruksbil/sportbil till rimliga pengar. Mvh Peter |
|
|
Tack för svaren ovan! Jag tror jag håller mig lite tills jag hittar ett intressantare objekt. Lite svårt och samtidigt dumt att stressa fram ett köp. Har ännu inte bestämt mig 100% för 335i då det finns en hel del andra intressanta objekt så som 335d, 135i, 123 samt 535d. Jag borde egentligen välja diesel pga det faktum att jag kör en hel del samt att det verkar ett mer sunt val för en bruksbil. Mvh David |
|
|
> Mistafrizz: den var verkligen snygg. Tycker 335 coupé skall vara antingen vit eller svart. Bra spec men funderar på varför man väljer så bra spec men inte skinn sen är den ju helt klart roligare manuell än med automat. Priset är för högt. Man tar ut en ny likadan för runt 530tkr skulle jag tro. 489-499 kanske. Sålde min 335 touring -09 med väldigt mkt extra för 435 i juli. Men kul att det är bra andrahandsvärde på 335-orna nu när man återigen är ägare till en :-) >Oskar: Har också lagt märke till de underliga värderingarna man ibland får på nätet. Handlare har ju slutat fråga om inbytespriser sen säkert femton år tillbaka. Säljer alltid mina bilar själv. Får ofta ut iaf samma priser som handlarna tar ut. Hör gärna av er om det är nån som skall sälja och vill ha tips. Byt inte in hos handlare, det är bara att kasta iväg en massa pengar. >Peddan: Grattis till din bil. Härligt när man hittar den bil man sökt. Vad är det för färg? Om du ser lite framåt så är inte 20´hit eller dit så mycket. Det viktigaste är ju att man hittar bilen man vill ha och trivs med. Jag brukar iofs alltid undvika att köpa mina beg bilar via handlare. Letar alltid privatbilar. Det är alltid nån som behöver få loss pengar och man hittar ofta bilannonsen som har dåliga bilder eller inga bilder alls. Ibland hittar man då en attraktiv bil till "lågt" pris. Köper den och använder den som byte vid nästa affär. På detta viset har jag lyckats göra "bra" bilaffärer där bra bilar inte behöver kosta något i slutändan eller iaf inte "skjortan". |
|
|
Med Känsla: Tack ja det känns som du har rätt tänk angående bilaffärer:-) Min "nya" 335 är safirsvartmet, en riktigt snygg färg, lär gå åt mycket tvättsvampar bara.... Mvh Peter |
|
|
Inside information DE. Jag har åkt med i bilen du tittat på och den är okej utrustad och gick som ett skott, det är även nya bakdäck på och replica fälgar. Den är även välskött och har nåt BMWaerokit på men som du säger så är 359 alldeles för mycket. Min kompis tittade på den och då var jag med eftersom jag har en 335a:) Ett rimligare pris är nog runt 320 000, det som är bra med bilen är att det medföljer stjärneker 230 19" också och de kostar ju en slant annars hade jag inte gett mer än 310 000 för den. Utrustning är väl ok men den saknar, comfort paket och pdc fram. Den hade heller inte Bloothooth. Peddan, grattis som fan! Jag känner till det där med tvättsvampar, har en monacoblå, sämsta jävla färgen man kan ha, vartenda damkorn och liten smårepa syns så det blir tvätt en gång i veckan:D Men jag älskar bilen mer än vad jag skulle älskat mina barn;) Om jag haft några så att säga. HiFI har du skrivit, e de proffessional eller hfi högtalaresystem? Dynamik, comfort? Jag gav 330 för min för exakt ett år sedan och då hade jag också inbyte och den hade gått 4200mil. Intressant att det bara skiljer 10 papp på ett år och samma årsmodell:D Jag blir glad:) MistaFrizz: Den bilen är helt okej men även där är väl priset lite högt dock inte så jättemycket men det finns väl alltid prutmån, så vitt jag förstår vill killen köpa en M3a och det är väl därför han säljer den. |
|
| > snygg kärra Janih, Är den sophistogrå eller safirsvart? Lite svårt att se nyansen. | |
| Jag är nöjd med safirsvart, men det är ett evigt pysslande med att hålla den ren. Sån där självtvätt med högtryck funkar inget vidare heller, trots ditec-behandling. Svamp är det enda som får den helt ren. Ibland längtar man tillbaks till silver-metallic, men när den är ren glömmer man bort det där. | |
| >Mistafrizz: Hur gick det för din polare? Köpte han en ny 335-a? | |
|
Han spanar fortfarande (jag tycker han skall köpa M3 istället, då det ändå är nästan samma pengar).. jag ser nu att den jag länkade till är prissänkt. /Andreas /Andreas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.