|
|
|
|---|---|
|
Rost kryper fram vid bromsljuset och nummerplåten på min 325 Ci Cab -01. Nå'n som vet vart man kan vända sig i Kungsbacka/Göteborg för att få en seriös och hållbar fix på detta? Kan acceptera att det inte biir 100 %-igt utseendemässigt men vill undvika spridning av rosten. Vill inte lägga en förmögenhet... /Anders | |
| Vet tyvärr ingen med skriv gärna om du hittar någon, behöver själv göra en liknande lagning. | |
|
Har det väl börjat rosta, är det svårt att få bort det helt. I höstas bytte jag både bagagelucka och en framskärm på 323 coupén p.g.a rost. Nu efter vintern har jag fått rostbubblor på den andra framskärmen, samt på nederkanten av förardörren. Jag har slipat bort rosten och lackat vid flera tillfällen, men den kommer alltid tillbaka. BMW CS #5206 |
|
|
Universal teknik på Ringön i Gbg har gjort bra jobb på min bil, men som sagt, det är bara en tidsfråga innan det dyker upp igen, om man inte byter ut delen som är rostig. BMW CS #5206 |
|
| Syragrund/etsande grundfärg efter blästring. Har haft sådana lagningar som hållit i 5 år+. | |
|
Håller med Anders 72. Jag lägger även på detta Länk Det stänger igen porerna och plåten får inte syre för att oxidera, detta håller för mig. På vissa ställen innerkanderna på skärmarna etc har jag strykit på detta, den är genomskinnlig och syns inte, Har funkat hittills. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.