|
|
|
|---|---|
|
Många säger att de har kylskåp/kyl/sval i mittarmstödet fram. I min E65:a så kallade den föregående ägaren det för just kyl. Jag smålog en aning och sade att det är mera en ventilerad låda som styrs av din klimatanläggning, varmt ut i kupen så är det varmt i armstödet, givetvis under förutsättning att du ställer utblåsen i mittarmstödets ända (bak) till den tempen. Vad är egentligen meníngen med funktionen, knappast att kyla saker med för då måste man kräma på det mesta vilket är lika med iskallt i kupen. surfar man runt lite på nätet så ser man att nästan alla specar sina bilar som kylskåp fram. Jag har letat och kollat utrustningsalternativ, jag finner i alla fall inget om kyl/sval fram, eller har jag missat något? Ni som har E65:or, vad har ni för något val i mittarmstödet fram? | |
| Jag har i botten fram av mitt mittarmstöd ett vred 0/1 för kyla. Så om jag har värme ut i kupen så är det fortfarande kallt i lådan. | |
| Men det är inget som står angivet bland mina utrustningskoder att den skulle vara extrautrustad med "kylfack" fram. | |
|
Samma hos mig som hos mrhedin. //Pontus |
|
|
Något kylskåp är det inte, snarare kylfack som dom flesta bilar har (fast man brukar ha det i handsfacket). Även burkhållarna fram är kylda. Kylskåp har jag dock i min E65, men i baksätet. Kompressorkylt. |
|
| kylningen påverkas genom klima | |
|
Precis som WAN säger, den påverkas av vad du ställer in kliman på, dvs ställer du upp värmen i kupen till 32 grader så blir det lika varmt i det som ni kallar "kylfack" :D Jag fattar liksom inte vad funktionen är till för, vem vill ha ljummet i det facket, såvida man inte har en hamburgare där nere :D |
|
|
Skall tillägga att fackets värme påverkas av vad du ställer in de två bakersta utblåsen på, kallt utblås bak = kallt i facket. Oerhört kass funktionaltiet tycker jag, eller så fattar jag nada av hur man ställer in kylan där |
|
| Jag använder bara min E65 på sommaren, så kan inte svara på om facket blir "varmt" på vintern... Kallt som sjutton är det på somrarna i alla fall. | |
| de påverkas av de bakersta utblåsen å de kan du få bra kallt men de behöver inte bli lika kallt i kupen,så kall dricka är det bra till. | |
|
Tur man har kyl bak och inte behöver tänka på sådana här besvärliga saker..;-) //Pontus |
|
| ja de blir svårt att komma åt när man kör | |
|
WAN: Precis man styr kylan med det högra reglaget bak (mittarmstödet) Drar man på full kyla så bör man stänga det utblåset där bak annars så lär det huttras i baksätet :D Nja, detta har BMW inte lyckats med, kunde varit ett kyl/luftmängdreglage i facket också. |
|
| Var tvungen att testa idag och det visade sig snabbt att övriga här i tråden har helt rätt vad gäller om det är värme ut i kupen så blir det även varmt i "kylfacket". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.