AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.527

Ni som har e65 (mittarmstödet fram)

In
355
Inot
745iA -02
Många säger att de har kylskåp/kyl/sval i mittarmstödet fram. I min E65:a så kallade den föregående ägaren det för just kyl.

Jag smålog en aning och sade att det är mera en ventilerad låda som styrs av din klimatanläggning, varmt ut i kupen så är det varmt i armstödet, givetvis under förutsättning att du ställer utblåsen i mittarmstödets ända (bak) till den tempen.

Vad är egentligen meníngen med funktionen, knappast att kyla saker med för då måste man kräma på det mesta vilket är lika med iskallt i kupen.

surfar man runt lite på nätet så ser man att nästan alla specar sina bilar som kylskåp fram. Jag har letat och kollat utrustningsalternativ, jag finner i alla fall inget om kyl/sval fram, eller har jag missat något?

Ni som har E65:or, vad har ni för något val i mittarmstödet fram?
mr
42
mrhedin
S60 2,4D -09
Jag har i botten fram av mitt mittarmstöd ett vred 0/1 för kyla. Så om jag har värme ut i kupen så är det fortfarande kallt i lådan.
mr
42
mrhedin
S60 2,4D -09
Men det är inget som står angivet bland mina utrustningskoder att den skulle vara extrautrustad med "kylfack" fram.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Samma hos mig som hos mrhedin.

//Pontus

de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Något kylskåp är det inte, snarare kylfack som dom flesta bilar har (fast man brukar ha det i handsfacket). Även burkhållarna fram är kylda.

Kylskåp har jag dock i min E65, men i baksätet. Kompressorkylt.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
kylningen påverkas genom klima
In
355
Inot
745iA -02
Precis som WAN säger, den påverkas av vad du ställer in kliman på, dvs ställer du upp värmen i kupen till 32 grader så blir det lika varmt i det som ni kallar "kylfack" :D

Jag fattar liksom inte vad funktionen är till för, vem vill ha ljummet i det facket, såvida man inte har en hamburgare där nere :D

In
355
Inot
745iA -02
Skall tillägga att fackets värme påverkas av vad du ställer in de två bakersta utblåsen på, kallt utblås bak = kallt i facket.

Oerhört kass funktionaltiet tycker jag, eller så fattar jag nada av hur man ställer in kylan där
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Jag använder bara min E65 på sommaren, så kan inte svara på om facket blir "varmt" på vintern... Kallt som sjutton är det på somrarna i alla fall.
WA
2.343
WAN
de påverkas av de bakersta utblåsen å de kan du få bra kallt men de behöver inte bli lika kallt i kupen,så kall dricka är det bra till.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Tur man har kyl bak och inte behöver tänka på sådana här besvärliga saker..;-)

//Pontus

WA
2.343
WAN
ja de blir svårt att komma åt när man kör
In
355
Inot
745iA -02
WAN:
Precis man styr kylan med det högra reglaget bak (mittarmstödet) Drar man på full kyla så bör man stänga det utblåset där bak annars så lär det huttras i baksätet :D

Nja, detta har BMW inte lyckats med, kunde varit ett kyl/luftmängdreglage i facket också.
mr
42
mrhedin
S60 2,4D -09
Var tvungen att testa idag och det visade sig snabbt att övriga här i tråden har helt rätt vad gäller om det är värme ut i kupen så blir det även varmt i "kylfacket".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.