|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som kan hjälpa mig med att hitta min "drömbil"? Har letat ett bra tag på Blocket, men antingen är de importerade eller krockade.... Söker en Bmw 330 cab (E46), svart, med m-paket, gärna hardtop, ingen långmilare, gärna elstolar med minne. Bilen ska vara i fint skick och ej vara importerad eller krockad. Priset får vara max 150 000:-. Mvh Catrin | |
|
Med max pris 150´blir det inte lätt. Du får upp med minst 170´för en som gått 12-13.000 mil. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Så vitt jag vet har inga BMW byggts i Trollhätan eller på Torslanda, så att den inte får vara importerad blir nog en hård nöt att knäcka... |
|
|
Du har nog satt din max gräns för lågt! Unde 170000:- får du knappt någon för... Less is More |
|
|
Hm.... är lite orutinerad när det gäller BMW, kör sedan flera år en Saab 9-5 Vector -04... så jag är ju inte van att tänka i dom banorna att köpa en importerad bil.... När jag kollar på Blocket så är i princip ingen av dessa svensksålda, finns det ingen som köper en 330 cab på Bmw i Sverige?? |
|
|
Har tänkt behålla min Saab 9-5:a -04 som jag ska köra med på vintern, så jag har tyvärr inte råd att köpa en för mer än runt 150 000:-. |
|
| Varför inte importerad? | |
|
Du kan inte tänka dig en mindre motor, 320 eller 325? Då kan du nog få ihop en svensksåld bil för angiven budget. Det finns några 330 cab som är svensksålda men den mindre motorerna tror jag har varit populärare. Som årsmodell 00 såldes förresten enbart 323 ci cab och den kunde man inte få mpaket till. Det kan vara enklare att sälja en svensksåld bil den dan du ska göra dig av med bilen. Det är under förutsättning att den har en detaljerad historik. Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
|
Mitt försäkringsbolag avrådde mig från att köpa en importerad bil... sen har jag hört att det finns risk för att de har ändrat mätarställning på bilen och att de kan vara krockade. Men kan jag hitta en fin bil med bra historik som är importerad, så kan jag nog tänka mig att köpa den. Är det dyrt att köpa en M-framspoiler? Ifall jag skulle hitta en bil som har en vanlig "tråkig" spoiler, så skulle man kunna "hotta" till den genom att byta den till en M. |
|
|
Här är alla E46 cabbar som finns till salu hos bilhandlare i Sverige. Länk! Jag själv hade undvikit de billigaste bilarna för man får rent generellt vad man betalar för. Att eftermontera ett mpaket kostar 10-20kkr beroende på om du köper delar eller ett helt plus lackering mm. www.stylabilen.se eller närmaste BMWhandlare har grejorna som behövs. Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
|
Har sett en 320 -04 för 165 000:- på Blocket. Länk Denna har inte M-paket, men en något roligare framspoiler än de tidigare årgångarna ser jag. Är det någon som vet vad det är för typ av framspoiler som sitter på den här bilen? Hur ska man få reda på om bilen har varit krockad? Mvh Catrin |
|
|
Min 330 cab, som är som du vill ha din, är svensksåld. Dock är den då inte till salu. Jag fick leta bra länge innan jag hittade min men dom finns där, absolut. Svårt att säga att du ska leta efter en med mindre motor för just motorn är en stor del av behållningen med 3-serien. Visst klarar man sig även med en mindre motor i en cab, som antas vara mer av en glidarbil, men nog tusan kan man smiska småvägar galant med en cab :-) Importerade bilar kan vara riskabla men det finns massor att läsa här på forumet om de varningstecken som ändå finns där. Men mitt tips är att ha inte så bråttom så kommer du att hitta bilen. Sen måste du även komma ihåg att M-paktet är en del mer än bara det visuella utanpå. Även här finns det massor av läsning. I korthet är det även annat chassi och lite annat småplock invändigt. Som du själv är inne på är det bilens historik och skick som är det viktigaste, det är dumt att bara så där kategoriskt avfärda importerade bilar. Sen är maggropskänslan bra att lita till med. jag har haft min nu i snart 4 år jag jag flinar lika stort varje gång jag tar en lite mer inspirerad tur så det är en bra bil du letar efter. Lycka till med letandet! Niklas Fransosen |
|
|
Den bilen du länkar till har faceliftfronten(-04) och ser som du säger lite "roligare ut". Det enda sättet att få reda på bilens skick är en noggrann optisk besiktning av bilen på plats, om man vet vart man ska kolla för att upptäcka ev. omlackeringar o dyl så är det inte så svårt att avgöra om bilen är ok. En lokal aukt verkstad( Borgsbil.se är närmast) kan gå igenom bilen för en mindre penning. Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
| Bilen som det länkas till har varit till salu i minst ett år, bara en tanke. | |
|
Tack snälla för alla svar, det är kanon att få hjälp med mitt bilköp av er!! 330 är ju helt klart mer lockande.... är ju gott att känna den goa känslan av att dra på lite ibland =) Men, bilen behöver nödvändigtvis inte ha hela m-paketet. Jag tycker bara att en 330 med M-spoiler är så himla snygg.... Funderar på om jag kan köpa en vanlig 330 och köpa enbart en m-spoiler, är det någon som vet vad en sån kostar eller om man måste köpa ett helt m-paket? Andreas - stämmer det att du sett att den bilen legat på blocket så länge som ett år?? Då blir man ju lite misstänksam.... Mvh Catrin |
|
|
Flög upp från Göteborg till Bromma för att titta på den 320 cabben -04, den hackade kraftigt på alla växlar. Kan vara ett enkelt fel men kan oxå kosta skjortan. Bara en liten varning. |
|
| Tack för infon! Nu har jag äntligen fått tag på en svart 325 cab -02 med hardtop. Ville egentligen ha en 330, men känner mig ändå nöjd med 325:an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.