|
|
|
|---|---|
| Funderar på att sänka min 850. Funkar det med att bara byta fjädrar? | |
|
Hej! Skall du sänka den så föreslår jag att du byter dämparna mot ett par styvare typ bilstein B6 eftersom orginalen är rellativt mjuka så att det inte blir genomslag. Det finns risk vid genomslag i bakvagnen att de övre dämpar fästena går igenom karossen och det är inget roligt. För övrigt så tycker jag att bilen får ett snyggare stuk när den är sänkt någon cm. /Per |
|
| Vilken är återförsäljare för det kitet du föreslog? Har du själv använt det omnämda kitet? | |
|
Forza AB har ett set ifrån H&R som sänker lagom. JAg samt även några bekanta har använt det kitet. De för även Bilsteins dämpare. Länk Mvh Asken |
|
|
Johnny, jag är i liknande tankar. Ska byta mina stötar och funderar på att ta fjädrarna när jag ändå har loss allt. Stötdämpare: Bilstein B6 BMW 8er Typ E31 Fjädrar: H&R Federn BMW E31, 25-30mm alternativt Eibach Pro-Kit Federn BMW 8er E31, 25/15-20mm Någon i panelen som kan förklara mm måtten för mig? Tänker jag rätt, kommer detta att fungera? /AGW |
|
|
Jag har HR på min bil i kombination med orginal M-sport dämpare. För mig var det viktigaste att bilen inte skulle bli raggarsänkt utan behålla sin stil. Den andra röda 840in från i lördags kör också med HR. Askens kombination med Bilsten/HR på sin röda är perfekt. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Funkar det omnämnda kitet om man har edc? | |
|
Frågan är hur länge du har EDC :) Jag har problem med mina nu och prislappen stannar inte vid 50 000 kr för att byta alla fyra. Ser inga problem med att köra med sänkta fjädrar i kombination med EDCdämpare. Men om du menar Bilstein/HR som kit funkar det inte i kombination med EDC då EDCfunktionen sitter i stötdämparna. Jag har beställt Bilstein B6 nu och byter runt om, väntar med fjädrarna tills vidare. /AGW |
|
| Europameisters röda 840 ser riktigt bra ut. Agw, kom gärna med en referens och ev bild när du har konverterat. | |
|
Tänk på en sak och det är att Europamaisters bil har M chassi så du kan inte jämföra med en som inte har detta eftersom den har en högre profil som standard. Vill du se en som är sänkt med HR och bilstein B6 så kan du titta på Länk /Per |
|
|
Jag har H&R-kittet på min gröna i kombination med EDC III och det fungerar bra, har bara problem med en plats där kantstenen gör att jag får backa över kanten för att komma fram utan att skrapa i under, i övrigt funkar det prima över fartgupp mm. Däremot var det lite bök att montera med EDC och lite specialpill samt som alltid, byt alltid de övre fjäderbenslagringarna när man byter fjädrar, gummit torkar ut efter nått tiotal år på våra gamla bilar och tricket för att åka bekvämt är att hålla kolla på alla bussningars fräschhet. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.