|
|
|
|---|---|
|
Ni som har denna varianten, vad hamnar eran förbrukning på? Klarar ni er på 0,6l/mil blandad körning? | |
| 0,62 enl färddatorn, men jag kör mycket i stan.. något mer på vintern.. | |
| 0,65 med vad jag tycker hyfsat snålt kört (har gått ecodrivning kurs), men jag tror däcken gör att jag inte kommer ner i fabriksuppgifterna (18"). Men det är väldigt lätt att ligga på mellan 0,7-0,8 om man inte tänker på hur man kör. | |
| Har aldrig varit över 0,7 och kör 18" året om... | |
| Har bara kört en hel tank än så länge och hmanade på 0.61 enl färddatorn men 0.63 enligt mina beräkningar. Har till 85% kört motorväg i farter mellan 100-130. Körde i 100 på motorvägen igår med ny tank med nollställd tripp och förbrukningsmätare och då vidade färddatorn 0.48 efter försiktig körning. | |
|
Vid normalkörning klarade vi oss när det begav sig på ca 0.6-0.63 Konstigt nog så lyckades jag köra snålare än frun trots att jag kör fortare. |
|
|
jag åker på 0,46-0,48 vid längre körning 20mil landsväg med 18" 245 däck.. i stan hamnar det på 0,6 - 0,7 nånstans.. |
|
|
på 6500mil utan att nollställa förbrukningen på min 120d hamnade den på 0.63. Räknade ut när jag tankade några gånger och då hamnade jag mellan 0,52 och 0,75. Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.